14. Jula 2020.

Šlag na tortu fantastičkog putovanja – Posljednja BIG priča iz Turske

Big Portal

Doručkujem i pakujem svoje stvari. Skoro će 11 sati, još nekoliko stotina puta sam provjerio da li je tu pasoš i da li sam nešto zaboravio. Ispred hotela nas čeka autobus, ljubazni vozači ubacuju naše kofere, dok se mi pozdravljamo sa domaćinima.

Krećemo put Antalije koja udaljena 75km od našeg hotela. S nama su krenula i dva vodiča Kontiki agencije.

Dok smo se vozili ka aerodromu obasjala su nas svjetla grada Antalija o kojoj smo saznali mnogo zanimljivih stvari. Restorani u Antaliji su mnogo jeftiniji nego u hotelskim kompleksima jer niskim cijena žele da privuku turiste da novac potroše kod njih. Minimalna plata u Antaliji je 400 eura, dok je prosječna plata oko 500 eura. Iznajmljivanje stanova je veoma povoljno i cijene se kreću oko 200 eura na mjesečnom nivou.

Vodiči su nam objasnili da su životni standard malo bolji u Turskoj nego kod nas iz razloga što su troškovi manji. Najveću platu u Turskoj imaju radnici zaposleni u državnoj službi.

Aerodrom Antalija

Pojedini dijelovi Antalije svojom plavom bojom podsjećaju na gradiće na grčkim ostrvima. Grad Antalija ima u planu izgradnju metroa, a trenutnu saobraćajnu gužvu pokušava smanjiti pasarelama i podzemnim prolazima za pješake.

Kao veliki sportskih fan nisam propustio priliku da fotografišem novoizgrađeni stadion fudbalskog kluba Antalijaspor koji može da primi 35 000 ljudi. Ovaj klub nastupa u najvišem rangu turskog fudbala, a njegove boje trenutno brani Lukas Podolski, dok od bivših igrača treba pomenuti Samjuela Etoa.

Stadion FK Antalijaspor

Dolazimo na aerodrom u Antaliji, nema onih nekadašnjih gužvi tu su samo oni najhrabriji koji su se odvažili da spasu turizam i odluče posjetiti Tursku. Nekada je deset aviona dolazilo samo iz Rusije, ali se u Turskoj nadaju da će im nastavak sezone donijeti barem sličnu situaciju ove godine.

Aerodrom Antalija

Na aerodromu nije bilo nikakvih epidemioloških kontrola osim obaveznog nošenja maske. Pola sata prije leta smo ušli u naš avion. Kada kažem naš mislim bukvalno NAŠ. Kontiki agencija je obezbjedila avion samo za predstavnike medija, pa je nas 11 bilo samo u avionu od 140 mjesta kompanije Air Serbia.

Prazan avion

Doživljaj za nezaborav. Iako sam imao priliku da se 15 puta vozim avionom, nikada nisam imao priliku da u isto vrijeme mogu sjesti na skoro sva mjesta, da mogu slobodno šetati po avionu i spavati u njemu ispružen svom svojom dužinom. Osim zabilježenog kadra iznad Istanbula ostatak leta sam proveo u ležećem položaju.

U Beograd smo stigli u 17h po srednjoevropskom vremenu. Za samo deset minuta smo se našli ispred aerodroma, prošli smo bez ikakvih problema, osim redovne pasoške kontrole više nikakvih zaustavljanja nismo imali.

Ulaskom u kombi koji nas je čekao na aerodromu i odvezao u Banjaluku iza nas smo ostavili uspomene najljepšeg ljetovanja, plavetnilo Meditarana, pjeskovite plaže Turske obale, koktele, zalaske i izlaske sunca i sve ono čime biste mogli reći ovo je bilo idealno ljetovanje.

U Banjaluku smo stigli u ponoć, kazaljke su se poklopili i označile povratak na staro i nadu da će ovo ljetovanje ponoviti, a nije nemoguće, jer tu su stalno nove ponude Kontiki agencije, a nova grupa turista odlazi već sutra.