13. Augusta 2026.

Ova hrana bi mogla pomoći u masnoj jetri: Mala studija daje zanimljive nalaze nakon samo šest sedmica

I to je početak

Metabolička masna bolest jetre (MASLD) definira se kao prisustvo masne jetre u kombinaciji s jednim ili više metaboličkih faktora rizika, kao što su dijabetes tipa 2, gojaznost ili prekomjerna težina i inzulinska rezistencija. Ako se ne liječi, MASLD može napredovati u ozbiljnije oblike bolesti jetre, uključujući hepatocelularni karcinom.

Stoga se prvenstveno promjene u ishrani i načinu života smatraju važnim dijelom pristupa MASLD-u. Ovo je bio fokus nove studije objavljene u časopisu Nutrients . Istraživači su ispitivali da li svakodnevna konzumacija paradajza može uticati na količinu masti akumulirane u jetri kod osoba sa MASLD-om.

Manje masti u jetri nakon šest sedmica

Malo, randomizirano kontrolirano ispitivanje obuhvatilo je 79 odraslih osoba s MASLD-om. Učesnici su podijeljeni u dvije grupe. Jedna grupa je nastavila s dijetom bez paradajza, dok je druga grupa konzumirala 200 grama svježeg paradajza i 50 grama umaka od paradajza dnevno. Eksperimentalna dijeta trajala je šest sedmica, a učesnici nisu značajno promijenili svoje ostale životne navike. Istraživači su tokom studije pratili različite zdravstvene pokazatelje, uključujući sastav tijela, masnoću u jetri, krutost jetre i nivo holesterola. Rezultati su pokazali da se količina masti u jetri smanjila u obje grupe. Međutim, smanjenje je bilo izraženije kod učesnika koji su svakodnevno jeli paradajz i konzumirali umak od paradajza. Zanimljivo je da nije bilo značajnih razlika između grupa u nizu drugih pokazatelja. Nakon šest sedmica nisu uočene značajne promjene u tjelesnoj težini, indeksu tjelesne mase, lipidima u krvi ili enzimima jetre. Također nije bilo značajne promjene u krutosti jetre. Autori stoga vjeruju da bi konzumacija paradajza mogla biti povezana sa smanjenjem nakupljanja masti u jetri, neovisno o većim promjenama u tjelesnoj težini ili količini masnog tkiva.

Jutarnji.hr

Podijeli vijest na: