Prema podacima koje je prošlog meseca objavio Jato Dynamics, Tesla Model Y je bio najprodavanije vozilo na svetu u 2023. godini. Sa 1,23 miliona prodatih jedinica, pobedio je Toyotu Corollu. Jato je ipak pojasnio da Toyota nije završila sa svođenjem prodajnih računa.
I nakon što je prikupila sve podatke sa svojih različitih tržišta, Toyota je navela da je zvanično prodala 1,64 miliona primeraka Corolle širom sveta lani. To bi omogućilo čuvenom kompaktu da povrati prvo mesto na koje je navikao dugi niz godina.
Međutim, nije sve tako jednostavno, otkrivaju kolege iz Carscoopsa, koji su od Toyote zatražili detalje. Prema rečima portparola brenda, ove brojke uključuju prodaju svih automobila koji nose ime Corolla, od limuzine do Corolle Cross, uključujući karavan i druge derivate kao što je Fielder. Čak i ako je tehnička osnova identična, modeli poput kineske Toyote Levin (koja ne nosi ime Corolla) ili čak Suzuki Swacea (ovo izgleda logično), se ne računaju.
Ovo je nateralo neke posmatrače da se pobune protiv ovih rezultata. Prema njima, čini se nedoslednim uzimati u obzir obim prodaje Corolle limuzine i njenog SUV pandana sa sufiksom Cross, a da se isto ne uradi sa Modelom 3 i Modelom Y, a drugi je takođe povećana varijanta prvog. Stoga bi se sa takvim metodom izračunavanja Tesla vratio na vrh rangiranja sa kumulativnim obimom (3/Y) od 1,74 miliona primeraka, ili skoro 100.000 jedinica više od svih Corolla prodatih širom sveta. svet.
Iako će svako imati svoje mišljenje, ostaje činjenica da Toyotin metod obračuna nije ništa novo i da je onaj koji preovladava već nekoliko godina na terenu. Zbog toga je, između ostalih marketinških razloga, važno da brend umnoži svoje Corolle širom sveta: ime donosi uspeh i pomaže da se tome doprinese.
AutoRepublika