Tražnja za električnim automobilima slabi na ključnim tržištima, pa neki proizvođači nude popuste i niže cene. Moraju da se oslobode zaliha i povećaju prodaju, ali to dovodi mnoge proizvođače u opasnost.
Šef Stellantisa (Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Opel, Jeep…) i jedan od najboljih menadžera u autoindustriji Karlos Tavareš ovo vidi kao opasan razvoj događaja.
“Ako snizite cene ne uzimajući u obzir stvarne troškove, doći će do ‘krvoprolića'”, slikovito je izjavio izvršni direktor Karlos Tavareš za Fajnenšel tajms.
Njegova kompanija je jedna od najprofitabilnijih u industriji. Drugi proizvođači automobila bi mogli da naiđu na probleme, što bi ih učinilo mogućom metom za preuzimanje.
“Znam firmu koja je brutalno snizila cene i čija je profitabilnost brutalno urušena”, rekao je ne ulazeći u detalje.
Industrijski posmatrači ovo vide kao aluziju na Teslu.
Automobilska industrija ulazi u najizazovniju fazu sa električnim vozilima. Naime, posle godina stabilnog rasta, brojevi u Evropi nisu toliko optimistični.
Nemačko tržište će biti posebno izazovno. Naime, lokalna vlast odlučila je da ukine subvencije za kupovinu električnih vozila.