Finansijski direktor Porschea veruje da bi prodaja novih automobila pokretanih motorima s unutrašnjim sagorevanjem goriva mogla da se nastavi na teritoriji država članica Evropske unije i nakon zloglasne 2035. godine.
Finansijski direktor Porschea Luc Meške je u ranijem delu ove nedelje prisustvovao svetskoj premijeri novog baterijskog Macana, a koja je upriličena u Singapuru, gde je dozvolio sebi malo više slobode u odnosu na uštogjena kompanijska pravila. Tako je nagovestio da bi budućnost motora s unutrašnjim sagorevanjem goriva možda mogla biti i svetlija u odnosu na tako mračnu kako sada izgleda.
U razgovoru s novinarima poslovnog magazina Automotive Nevs Europe, finansijski direktor švapske kompanije je rekao: „Trenutno se vodi mnogo diskusija oko konačnog upokojenja motora SUS. Ipak, mislim da bi takav epilog lako mogao biti odložen.“
On je mislio na zabranu prodaje novih automobila s ugrađenim motorom s unutrašnjim sagorevanjem benzina ili nafte, a na tlu Evropske unije, a koja se tiče perioda nakon 2035. godine. Drugim rečima, zabrana se odnosi na automobile koji generišu emisiju štetnih gasova, pa bi u teoriji, motori sa unutrašnjim sagorevanjem vodonika ili oni koji rade zahvaljujući sintetičkom gorivu mogli biti dozvoljeni za upotrebu i nakon sudnjeg dana.
https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?client=ca-pub-4813210378487442&output=html&h=280&adk=648231167&adf=1587241090&pi=t.aa~a.2232140799~i.8~rp.4&w=780&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1706549066&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=2384146067&ad_type=text_image&format=780×280&url=https%3A%2F%2Fautorepublika.com%2F2024%2F01%2F27%2Fporsche-veruje-da-bi-sus-mogao-da-nastavi-zivi-u-eu-i-nakon-2035-godine%2F&fwr=0&pra=3&rh=195&rw=780&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&uach=WyJXaW5kb3dzIiwiMy4wLjAiLCJ4ODYiLCIiLCIxMjEuMC42MTY3Ljg1IixudWxsLDAsbnVsbCwiNjQiLFtbIk5vdCBBKEJyYW5kIiwiOTkuMC4wLjAiXSxbIkdvb2dsZSBDaHJvbWUiLCIxMjEuMC42MTY3Ljg1Il0sWyJDaHJvbWl1bSIsIjEyMS4wLjYxNjcuODUiXV0sMF0.&dt=1706549067444&bpp=1&bdt=1093&idt=1&shv=r20240122&mjsv=m202401230101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3D7bca87a878d755b5%3AT%3D1706548925%3ART%3D1706548925%3AS%3DALNI_MbFI42WSNBhfhQa2DutQnBTFoeplA&gpic=UID%3D00000d4c62647d23%3AT%3D1706548925%3ART%3D1706548925%3AS%3DALNI_Mb1s0o17BTF7xBeLlCfut8hxbSZ-Q&eo_id_str=ID%3Da01238929716a6f7%3AT%3D1706548925%3ART%3D1706548925%3AS%3DAA-AfjY4s5oEcJY2Z6w6B1kGY7TP&prev_fmts=0x0%2C300x600&nras=2&correlator=8160020188714&frm=20&pv=1&ga_vid=680338196.1706548925&ga_sid=1706549067&ga_hid=1470333446&ga_fc=1&ga_cid=2018845432.1706548926&u_tz=60&u_his=4&u_h=1050&u_w=1680&u_ah=1010&u_aw=1680&u_cd=24&u_sd=1&dmc=8&adx=271&ady=1382&biw=1663&bih=889&scr_x=0&scr_y=400&eid=44759875%2C44759926%2C44798934%2C95320377%2C95320888%2C95321626%2C95322165%2C95323005%2C31078663%2C31078665%2C31078668%2C31078670&oid=2&pvsid=1755719828811433&tmod=894149105&uas=0&nvt=1&ref=https%3A%2F%2Fautorepublika.com%2Fvesti%2F&fc=1408&brdim=0%2C0%2C0%2C0%2C1680%2C0%2C1680%2C1010%2C1680%2C889&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=128&bc=31&bz=1&td=1&psd=W251bGwsbnVsbCxudWxsLDNd&nt=1&ifi=8&uci=a!8&btvi=2&fsb=1&dtd=11
Čuveni Reuters je u martu 2023. godine izvestio, a mi preneli priču, o nacrtu Evropske komisije kojim se uvodi mogućnost prodaje novih automobila s motorima SUS i nakon 2035. godine, pod uslovom da vozila sagorevaju klimatski neutralna goriva.
Kasnije u septembru, novinska agencija je nastavila sa pričom o još jednom nacrtu koji zahteva od proizvođača automobila da pokažu da njihovi automobili mogu u potpunosti da rade na sintetička goriva, ona koja su u osnovi ugljenično neutralna.
Marka sa sedištem u Cufenhauzenu predviđa da će više od 80% automobila koji se isporučuju na globalnom nivou biti iz kategorije EV, i to najdalje do 2030. godine. U međuvremenu, benzinski Macan će biti prerano penzionisan u Evropskoj uniji gde će prva generacija ovog krosovera prestati da postoji u kasnijem delu ove godine, zbog predstojećih propisa o bezbednosti u smislu informacionih tehnologija. Potpuno električni model druge generacije će indirektno zauzeti njegovo mesto, ali po mnogo višoj ceni.
Autorepublika