29. Januara 2024.

Uskoro bi mogli da dođu u vaše dvorište da pokupe vaš auto

Nećete više moći sami da odlučujete da li će i kada biti za otpad

U stvari, prijedlog snažno krši prava pojedinaca na njihovu imovinu, kao i Povelju EU o temeljnim pravima

Evropska unija predlaže stroža pravila kako bi se utvrdilo kada automobil treba biti otpisan na kraju njegovog životnog vijeka. Dakle, vlasnici vozila više ne bi imali pravo da sami odlučuju kada je njihov automobil spreman za otpad.

Cilj prijedloga EU je promovirati kružnu ekonomiju u automobilskoj industriji kontrolom cjelokupnog životnog ciklusa vozila, od proizvodnje do rashoda, a sve kako bi se osiguralo odgovorno rukovanje automobilima nakon isteka radnog vijeka, recikliranjem za indirektno čistije okruženje. Prijedlog sadrži jasne kriterije kada se smatra da je automobil na kraju svog životnog vijeka. To uključuje da je vozilo ozbiljno oštećeno, ili da nije podvrgnuto traženom pregledu u određenom periodu.

Doduše, ima izuzetaka, ali oni su vrlo strogi i usko segmentirani – za vozila od istorijskog značaja, ali moraju biti stara najmanje 30 godina, u izvornom stanju i da nisu pretrpela značajnije tehničke promene.

Međutim, prijedlog nailazi na oštre kritike. Podsjetimo, direktiva EU o otpadnim automobilima primjenjuje se od 2000. godine, međutim, predložena nova uredba ima za cilj olakšati prelazak na održiviju automobilsku industriju, tzv. “kružna” ekonomija je veoma kontroverzna.

slika

Još 2022. godine Komitet za transport pokušao je predložiti proizvođačima da sami donose odluke o tome kada se vozila rastavljaju nakon što su prodata kupcima. Dakle, trebali su odrediti kada će pojedini automobil doći do kraja svog životnog vijeka u kružnoj ekonomiji .

To bi, prema prijedlogu, trebalo da utvrde procjenom da li automobil koji prolazi kroz njihove službene radionice može nastaviti vožnju ili ne. Međutim, ovo je odgovornost koju proizvođači ne žele preuzeti. Razlog: vozačima treba omogućiti da sami popravljaju i održavaju svoje automobile sve dok prolaze tehnički pregled i servisiraju ih i to im niko ne može oduzeti, a po zakonu proizvođači ne mogu lišiti kupca prava na privatno vlasništvo robe koju je platio i registrovao na svoje ime.

slika

Ovaj najnoviji prijedlog EU je čista kontroverza jer postavlja vrlo specifične kriterije za određivanje kada se smatra da je vozilo na kraju svog životnog vijeka, kao i koji zahtjevi se nameću vlasniku. Na primjer, vozilo morate ostaviti na rashod bez nepotrebnog odgađanja i pod krivičnom odgovornošću, ako ispunjava kriterije što se prema propisima smatra otpadom.

Auto bi bio rashodovan, na primjer, ako su kočnice ili upravljač previše istrošeni, ako dvije godine zaredom nije prošao obavezni godišnji pregled ili ako zanemarite popravke koje biste morali obaviti da biste ih prošli. U tim slučajevima, automobil bi se smatrao otpadom i morao bi biti otpisan. Ako je bilo koja od tačaka ispunjena, pravo vlasništva se ukida. Dakle, u garaži više nema starog automobila za kućne ljubimce koji je odjavljen dok se ne prikupi novac za restauraciju (koja često može potrajati godinama), čak i ako se radilo o staroj Vectri ili Golfu.

slika

Sporna je namjera da vlasnik vozila više ne bi mogao odlučivati ​​kada je vrijeme za otpis, već da se ta praksa zasniva na jasnim kriterijima definisanim prijedlogom. Vlasnici će stoga biti u obavezi da svoje automobile pošalju na reciklažu ako vozila ispunjavaju uslove za otpad, čime se odgovornost sa vlasnika prenosi na propisane standarde.

Švedski klub Motorhistoriska Riksförbundet (MHRF) piše Teknikens Varld , tvrdeći da se prijedlogom krše prava pojedinaca na njihovu imovinu i da je u suprotnosti sa švedskim oblikom vladavine i Poveljom EU o temeljnim pravima (član 17.). Osim toga, kritike su usmjerene na potencijalni utjecaj na istorijske automobile i entuzijaste, kao i na trkačke automobile na nižim nivoima takmičenja koji bi mogli teško patiti prema novim pravilima.

Prijedlog također izaziva zabrinutost u motosportu, s potencijalnim poteškoćama za nacionalne utrke. Švedsko udruženje proizvođača vozila (SFRO) naglašava potrebu da se može podnijeti žalba ili odgovoriti na odluku kojom se vozilo klasificira kao otpad, naglašavajući probleme s definicijom nepopravljivosti vozila. Ukratko, iako novi prijedlog ima za cilj povećanje odgovornosti u održavanju automobila i podsticanje održivosti u industriji, on izaziva neslaganja i zabrinutost među različitim dionicima u automobilskoj zajednici.

Prema ovom pravilu, mnogi moderni klasici ili klasični automobili koji stoje u vlasničkim garažama koji nisu navedeni kao povijesni mogu otići pravo na otpad, čak i oni na kojima se s ljubavlju radilo da bi ih vratili u život ili održali u najboljem mogućem stanju. stanje. Europska unija bi čak teoretski mogla spriječiti bilo koga, ako to zaista želi, da svu svoju ušteđevinu potroši na nabavku starijeg automobila koji je držao 5, 10 ili 15 godina u redu i da prođe tehnički pregled, smatrajući ga ekonomski nepopravljivim.

slika

“Čim se ispuni niz kriterijuma u registru automobila, dobili biste pismo u kojem se navodi da je vaš automobil potrebno reciklirati. I to je jedan od rizika sa kriterijumima koji se postavljaju kada se vozilo može smatrati otpadom. , na primjer, ako niste prošli tehnički pregled u roku od dvije godine, što sve vrste stavljanja van pogona predstavlja rizik“, kaže Gustaf Ulander, tehnički i ekološki menadžer u SFRO (Švedsko udruženje proizvođača amaterskih vozila).

slika

Oni također kritikuju stav da se automobil treba smatrati otpadom ako cijena popravke premašuje tržišnu vrijednost, bez uzimanja u obzir bilo kakve upotrebne vrijednosti. “Mora postojati mogućnost da vlasnik vozila odabere koliko novca želi da potroši na popravku svog vozila”, navode i dodaju da ovdje osnovno treba biti da osoba/vlasnik može sam odlučiti da li će vozilo trebati biti otpisan jer on jedini može znati koja je namjera vlasništva . Prema nekim procenama, trenutno u Evropi postoji 6 miliona vozila koja bi se odmah mogla reciklirati…

Jutarnji.hr.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare