Iako mnogi vozači i dalje imaju problema sa prelaskom na električna vozila iz raznih razloga, od visokih cena do nedostatka mesta za punjenje i zabrinutosti oko dometa baterije, važna prednost su pristupačniji troškovi servisiranja.
Nedavna analiza otkrila je da su potpuno električni modeli “značajno jeftiniji za servis od svih drugih vrsta automobila”.
“Mali servis” električnog automobila u proseku košta 117 evra, dok su dizel automobili najskuplji sa prosekom od 185 evra. Slede hibridi (181 evro) i benzinci (172 evra).
Međutim, sada se pojavio novi problem za vlasnike električnih vozila. Prema istraživanju Britanskog instituta za automobilsku industriju (IMI), samo tri odsto mehaničara je kvalifikovano za obavljanje osnovnih popravki na električnim automobilima, prenosi Jutarnji.hr.
Mehaničar Kreg Van Batenburg rekao je da postoje problemi sa obukom potrebnom za popravku električnih vozila.
“Devedeset odsto naše auto industrije nije uradilo ništa, apsolutno ništa, da se pripremi. Oni jednostavno odbacuju hibride i električna vozila i kažu: Ne radimo na tim automobilima, vratite se Fordu ili Toyoti. Faktor straha je ogroman. Većina ne želi da se bavi strujom”, kaže Van Batenburg, čije izjave prenose britanski mediji.