Nijemci ne žele trgovinski rat sa Kinom jer tamo prodaju stotine hiljada Volkswagena, BMW-a, Mercedesa..
Francuska vrši pritisak na predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen da pokrene temu kineskih električnih vozila u svom godišnjem obraćanju o stanju Unije u sredu, uprkos strahovima širom bloka da bi Peking mogao da uzvrati.
Francuska vlada, kao i njeni predstavnici industrije i Evropska komisija, su mesecima vršili pritisak na izvršnu vlast Evropske unije da pokrene antidampinšku istragu protiv kineskih proizvođača električnih automobila, što bi moglo otvoriti put Evropi da uvede dodatne dažbine na Kineska električna vozila za koja se smatra da se prodaju “nepošteno jeftino” sa ciljem gušenja evropske konkurencije, piše Revijahak.
Uprkos protivljenju Berlina i zvaničnika nemačke autoindustrije, zvanični Pariz ne odustaje. Francuska je odavno zagovornik jačih evropskih mera zaštite trgovine i jače industrijske politike.
Istovremeno, evropski komesar za unutrašnje tržište Tjeri Breton, koji je Francuz, posebno je upozorio na povećanje izvoza kineskih električnih automobila. U Briselu i Berlinu, međutim, raste iritacija zbog francuskog zahteva, pošto političari, državni službenici i zvaničnici automobilske industrije strahuju od kineske odmazde, piše Politiko EU.
Dakle, ovo su dve različite perspektive. Nemci ne vole trgovinski rat sa Kinom jer prodaju stotine hiljada Volkswagena, BMW-a, Mercedesa… Sa druge strane, francuski brendovi nemaju jako uporište u Kini i žele da zaštite domaće tržište od uvoza kineskih automobila.
B92.