Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori ih smatraju veoma bezbednim, navodi Rojters.
Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istakao je čelnik francuske kompanije i dodao da je ovaj problem opasniji za Evropu nego za SAD, koje su ograničile udeo kineskih proizvođača na domaćem tržištu visokim carinama.
U Evropi je prosečna cena električnih automobila porasla sa skoro 49.000 evra u 2015. godini na skoro 56.000 evra, a u SAD sa 53.000 na 65.000 evra, pokazalo je istraživanje JATO Dynamics.
U Kini je u istom periodu prosečna cena pala sa skoro 67.000 na 32.000 evra, a električni automobili su sada jeftiniji od automobila na benzin, pokazuju podaci te konsultantske kuće.
Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i nižim kapitalnim izdacima u poređenju sa evropskom konkurencijom.
Prema francuskoj konsultantskoj kući Inovev, Kina trenutno ima oko 5,8 odsto udela na evropskom tržištu električnih vozila, koje će snažno rasti u narednim godinama kako kineski brendovi proizvode sve jeftinije modele.
Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih delova, nastao spajanjem francuske kompanije Faurecia i nemačke Hella. Njegovi klijenti su brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyota i Tesla.