Motori V8 su decenijama simbol moćnih američkih sportskih automobila. Međutim, poslednjih godina njihova ponuda se značajno smanjila. Ikonične V8 HEMI motore iz radionice Stellantisa to jest Chryslera već su mnogi smatrali otpisanima, ali novi koncept sugeriše da bi mogli preživeti još neko vreme.
Kompanija Stellantis razočarala je mnoge ljubitelje snažnih američkih automobila kada je najavila kraj V8 HEMI motora u legendarnim modelima Challenger i Charger. Nova generacija modela Charger, koja zamenjuje oba ranija modela, nudi samo R6 motor Hurricane, dok bi glavna reč trebalo da pripadne električnoj verziji.
HEMI motori (skraćenica označava poluloptasti oblik komora za sagorevanje) takođe su počeli da nestaju iz drugih američkih automobila Stellantis grupe, poput pikapa RAM 1500 ili snažnih verzija modela Jeep Grand Cherokee i Jeep Wagoneer/Grand Wagoneer.
Trenutno motor opstaje samo u modelima Dodge Durango (koji je takođe pred gašenjem) i Jeep Wrangler 392 (koji je više specijalna edicija), a i u većim pikapovima. Sada se, međutim, čini da će bar jedna verzija legendarnog motora preživeti.
Stellantis planira da se pojavi na popularnom događaju SEMA sa konceptom RAM 2500 Power Wagon (na slikama), ispod čije haube se krije 6,4-litarski V8 HEMI motor. Iako je trenutno reč samo o konceptu, prema navodima Carscoopsa, on ne bi trebalo da bude daleko od serijske verzije, koja će biti predstavljena krajem godine.
RAM se dosad kod nedavno modernizovanog teškog radnog pikapa fokusirao na unapređeni dizel motor Cummins, ali sada postoji mogućnost da u ponudi zadrži i 6,4-litarski V8 motor, koji nudi maksimalnu snagu od 306 kW (416 KS) i obrtni moment od 582 Nm.
AutoRepublika