Stručnjaci iz industrije proučavali su tajne kineskih proizvođača električnih automobila.
Kina je trenutno lider u proizvodnji električnih automobila. Japanci su rastavili neke od kineskih modela i došli do odgovora na pitanje kako “Kinezi” uspevaju da budu jeftiniji od konkurencije, piše Forbs.
Dok evropska automobilska industrija i kupci ne pokazuju preveliki entuzijazam za električne automobile, kineska auto-industrija sa njima postiže sjajne rezultate. Evropska unija je reagovala i nakon što Amerike takođe uvela dodatne carine na kineske električne automobile.
Prošlog meseca, japanski Centralni biro za privredu, trgovinu i industriju održao je seminar na kojem su rastavljeni neki kineski električni automobili.
Kako prenosi MSN, analizirano je 90.000 delova iz 16 uvezenih električnih modela, uključujući BYD Atto 3, zatim Nio EZ5 i Teslin Model Y iz Kine.
Ključna optimizacija i fabrička proizvodnja
Atto 3 se prodaje na kineskom tržištu od februara 2022. Cena mu je oko 26.500 evra, što je relativno jeftino u odnosu na sličnu konkurenciju.
BYD-ov model Delphin počinje od 22.000 evra, a Seal model od 32.000 evra.
Stručnjaci iz industrije proučavali su tajne kineskih proizvođača električnih automobila, uključujući BYD, kako bi sami pokušali da smanje troškove. Pokazalo se da je ključ u optimizaciji proizvodnje delova unutar fabrike.
U slučaju električnog pogona Atto 3, osam komponenti je integrisano, uključujući ugrađeni punjač, transformator jednosmernog napona, motor, pretvarač i reduktor.
Ovo ne samo da smanjuje kompleksnost, već i troškove proizvodnje.
Pored toga, BYD proizvodi većinu delova u svojoj kući, uključujući električne pogone i baterije.
S obzirom na to da baterija čini trećinu troškova proizvodnje automobila, jasno je da samostalna proizvodnja donosi značajne uštede.
Jedina stvar koju BYD ne proizvodi su gume i staklo. Dodatna ušteda je to što modeli Atto, Seal i Dolphin imaju neke zajedničke delove.
B92.