Brutalni pad prodaje od 60% koštao je generalnog direktora njegove pozicije.
Maserati je uspeo da proda oko 20.600 automobila tokom prvih devet meseci 2023. Godinu dana kasnije, broj isporučenih vozila je pao na otprilike 8.600, prema najnovijim Stellantisovim zvaničnim podacima.
To je brutalni pad od 58,3%, koji je na kraju koštao Davidea Grasa njegove pozicije generalnog direktora.
Sada, šef Stellantisa, Karlos Tavareš, upire prstom u Maseratijevu marketinšku strategiju i prodavce koji insistiraju na sniženju cena modela, narušavajući premijum imidž brenda.
Ovo nije Tavarešov prvi napad na Maseratijeve marketinške probleme. Još u septembru je imao slične komentare.
Tada nije otpustio Grasa, ali sada se kompanija bori da skreše troškove u pokušaju da zaustavi propadanje.
Smanjenje troškova postalo je ključna tačka u Stellantisovom planu oporavka Maseratija, što je naglašeno u njegovom poslednjem kvartalnom izveštaju o zaradi.
Tamo je Stellantis prijavio otrežnjujući pad prodaje Maseratija od 60% u poređenju sa trećim kvartalom 2023.
“Isporuke Maseratija i dalje su značajno niže u odnosu na prethodnu godinu, iako su se 2024. godine pojavili neki važni novi proizvodi, posebno EV varijante SUV-a i luksuznih kupea”, navodi se u saopštenju kompanije.
“Maserati će raditi sa značajno smanjenom gamom auomobila u bliskoj budućnosti nakon što je krajem 2023. okončana proizvodnja tri modela, i stoga će glavni fokus biti na smanjenju troškova kako bi se vratila profitabilnost.”
Kako piše Top Gear, Tavareš i dalje veruje da je marketing u ovom slučaju veliki problem.
“Maserati je u minusu. Razlog je marketing”, rekao je on.
“Brend Maserati nije jasno pozicioniran i priča nije postavljena kako bi trebalo da bude. Brend ne čine samo na sportski automobili, već i gran turismo, radi se o kvalitetu života, dolce vita i tehnologiji.”
Tavareš je takođe prozvao kineske dilere koji su hteli da prodaju automobile uz velike popuste.
“Rekli smo, ‘nismo ovde da biste uništili naš brend’. Ali ako vaš marketing nije odličan i vaši dileri misle da morate da prodajete po nižoj ceni, onda imate problem.”
Nažalost po Stellantis, ovo je samo jedan od mnogih požara koje pokušava da ugasi. Grupa je zabeležila pad prodaje od 20 procenata u trećem kvartalu.
B92.