3. Novembra 2024.

Treće tromjesečje donijelo neraspoloženje u Upravni odbor Volkswagena

Najveći evropski proizvođač automobila, nemačka grupacija Volkswagen je u tromesečnom periodu koji obuhvata jul, avgusti i septembar 2024. godine, ostvarila neto dobit u iznosu od 1,58 milijardi evra, što predstavlja pogoršanje u odnosu na komparativni kvartal za čak 63,7%. Na lošije od očekivanog, ali ipak profitabilno poslovanje, najviše su uticali visoki troškovi i pad obima prodaje u Kini.

Iz tog razloga se sve više priča o pokretanju najvažnijeg programa restrukturiranja u istoriji Volkswagena, a čija realizacija ugrožava dalje postojanje desetine hiljada radnih mesta. Poslovna dobit u analiziranom periodu je takođe smanjena za 42% i tako svedena na sumu 2,86 milijardi evra, uz promet (misleći valjda na prihod) od 78,5 milijardi evra, piše rumunski Agerpres.

Ovi rezultati „oslikavaju težak tržišni kontekst i naglašavaju hitnu potrebu za značajnim smanjenjem troškova i poboljšanjima u domenu efikasnosti“, rekao je Arno Antlic s pozicije finansijskog direktora grupe Volkswagen.

Pad neto dobiti u trećem kvartalu se prvenstveno objašnjava smanjenjem obima prodaje od 7%. Povećanje broja isporučenih primeraka od 6,4% na severnoameričkom tržištu nije moglo da nadoknadi negativan trend u ovoj oblasti koji je u Kini dosegao cifru od 15%. Podsećamo, Kina je glavno tržište Volkswagena, koje ovde čini trećinu obima prodaje. Takođe, prodaja električnih modela je tokom trećeg tromesečja takođe „izgubila u struku“ za 10%.

Pored toga, poslovna dobit grupe Volkswagen je pala na 5,4% u prvih devet meseci ove godine, a bila je 6,9% ne tako davno, odnosno u istom (uporednom) periodu prošle godine. To je zato što je smanjen obim prodaje najuspešnijih sportskih automobila s oznakama Porschea i Audija, dok je u prvih devet meseci ove godine profitabilnost marke VW bila samo 2%, najviše zahvaljujući nižim prodajnim cenama vozila.

Ovi rezultati pružaju nove argumente za tačku gledišta Volkswagenovog rukovodećeg tima u vezi sa drastičnim merama restrukturiranja u Nemačkoj. Pored mogućeg zatvaranja tri nemačke fabrike, šefovi ove gigantske grupacije žele da otpuste desetine hiljada radnika i da smanje plate za 120 hiljada zaposlenih u rezidenata Nemačke, što bi zadalo još jedan udarac najvećoj privredi Evrope, što Germanija svakako jeste.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare