U velikoj meri zahvaljujući Ferarrijevom programu korišćenih vozila, italijanski egzotični sportski automobili uspeli su da izdrže test vremena.
Ferrari i pouzdanost nisu dve reči koje nužno idu jedna uiz drugu. Ali kada se setite da mnogi od ovih superautomobila završavaju kao ukras privatnih garaža, nije toliko iznenađujuće čuti da je 90 odsto svih do sada proizvedenih Ferrarija još uvek u voznom stanju.
Ovaj podatak otkrio je šef Ferrarijevog programa “polovnih” vozila, Andrea Skioleti.
Skioleti je objavio tu statistiku tokom programa sertifikacije korišćenih vozila marke Ferrari u Maranelu prošle nedelje uz prisustvo medija.
“Više od 90 odsto ukupne dosadašnje proizvodnje Ferrarija – više od 300.000 automobila – još uvek je na putu”, rekao je Skioleti, a prenosi australijski Drive.
“Polovno vozilo je često najlakši ulaz za (nove) vlasnike koji pristupaju našem brendu. Iz tog razloga smo kreirali nekoliko programa za očuvanje iskustva posedovanja (Ferrari) automobila tokom vremena.”
Skioleti je naglasio da mnogi vlasnici po prvi put pristupaju brendu kroz Ferrarijev program korišćenih automobila, Ferrari Approved, koji u suštini vraća polovne primerke u fabričko stanje.
Proizvođač zatim nudi garanciju na te automobile do 24 meseca za modele koji su stari 16 godina (ili 120.000 km) ili mlađi.
Ta cifra od 90 odsto spada u najviše procente među svim markama automobila.
Procenjuje se da je preko 80 odsto svih Toyotinih automobila prodatih pre više od 20 godina još uvek na putu.
Takođe se procenjuje da Porsche ima oko 70 odsto svih svojih do sada proizvedenih automobila u voznom stanju.
Ipak, treba naglasiti da ovi procenti nisu baš uporedivi sa Ferrarijevim, jer su oba pomenuta proizvođača automobila u mnogome nadmašila Italijane u broju napravljenih vozila.
U svakom slučaju, broj Ferrarija koji su i dalje “na putevima” je impresivan. Kao što bi u kompaniji rekli: “Ferrari je zauvek”.
B92.