Euro NCAP je poznat po tome što ocenjuje bezbednost vozila, a sada su uveli zvezdice i za razne sisteme pomoći vozaču, kao što je tempomat i dr.
Maksimalan broj zvezdica koje je moguće dobiti na ovom testu je četiri, a Euro NCAP je na test stavio pet novih automobila.
Ovi testovi se inače temelje na dva stuba: kompetencija kada je u pitanju pomoć vozačima i bezbednosne funkcije (Safety Backup). Sada, iz Euro NCAP dodali su još nekoliko stvari na koje obraćaju pažnju.
Dva modela su se posebno istakla: Mercedes-Benz C klase i BMW i5. Kako se navodi, ova vozila dobila su ocenu “veoma dobar” jer njihovi sistemi pružaju dovoljno asistencije i preuzimaju veliki deo posla, dok vozač lako može ponovo da preuzme sve kontrole.
Dalje, VW ID.7 i Volvo EC40 dobili su ocenu “dobar”, i navodi se da oba idu fino, ali da im “fale neke prefinjene funkcije i gola brzina” koje nude BMW i Mercedes-Benz.
Na poslednjem mestu, sa ocenom “ne preporučuje se”, nalazi se kineski automobil BYD ATTO 3 sa svojom “Intelligent Adaptive Cruise” kontrolom. Sistem, ističe se, nije prepoznavao saobraćajne znake kako treba, ali minimum standarda nije uspeo da ispuni posebno u delu koji se tiče bezbednosti.
Prilikom kritične situacije, automobil nije odreagovao kako treba kada je u pitanju adaptivni tempomat u slučaju kad je nailazio na vozilo koje miruje, a sistem asistencije nije ništa preduzeo čak ni kada sam vozač nije reagovao.