30. Maja 2024.

VW planira obične hibride poslije decenijskog odbacivanja

Barem je tako najavio generalni direktor Herbert Dis pre šest godina. Pre toga je inicirao razvoj arhitekture MEB na kojoj se danas zasnivaju svi „ID“ modeli. Njegov naslednik Oliver Blume takođe se drži ovog pravca i želi da samo do 2027. na put izveze još jedanaest električnih vozila na baterije (BEV), od kojih je većina u Evropi.

Međutim, VW-u novac trenutno dolazi od konvencionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektrifikovanih modela na MQB-u. Ovo će verovatno ostati slučaj i u narednim godinama. Električna vozila marke iz Volfsburga čine samo 12,5 odsto prodaje u Evropi, što je ispod očekivane prodaje uprkos rastućem trendu. Oni barem dosta pomažu da se smanji prosečna emisija CO₂ iz motora sa unutrašnjim sagorevanjem i da se ispune suludi zahtevi Brisela.

VW je nedavno predstavio nove generacije Tiguana i Passata. Njihovi pogonski sistemi uključuju benzinske, dizel i benzinske plug-in hibride, kod kojih je električni domet veći od 100 kilometara. Golf, sada u osmoj generaciji, prošao je kroz unapređenja. Drugi deo ažuriranja bi mogao da usledi već 2026. godine.

Plan je da se uvede novorazvijeni potpuni hibrid (zasnovan na Toyotinom principu), koji je bivši izvršni direktor Martin Vinterkorn uvek odbacivao. Sledeći T-Roc će takođe dobiti potpuni hibrid (HEV) oko godinu dana nakon lansiranja (2025).

VW-ov najprodavaniji krosover u Evropi 2023. godine dobija drugu generaciju, baziran je na unapređenoj platformi MQB evo i dobiće iste motore kao i Golf. T-Roc Cabrio, s druge strane, neće imati naslednika. Međutim, VW će zadržati poslednji automobil bez krova u svojoj 75-godišnjoj istoriji do oko 2027. godine.

T-Cross i njegov kupeoliki izdanak Taigo su u nižoj klasi. Sa sedmogodišnjim ciklusom modela, novi T-Cross bi zapravo trebalo da se pojavi 2026, ali VW takođe nekad prolongira životni vek nekih modela. Stratezi iz Volfsburga produžavaju životni ciklus Pola još više, narednih nekoliko godina.

Na strani pogona za ovo su neophodna podešavanja za ispunjavanje Euro 7. Verzije s manuelnim menjačima će nestati, a menjač DSG će postati deo standardne opreme. Malom turbo trocilindrašu od jednog litra nije potrebna blaga hibridna elektrifikacija za Euro 7, koja troškove drži u granicama.

VW će ostati veran Touranu, iako je na tržištu od 2015. Kompaktni kombi ima lojalnu bazu obožavatelja. Arteonu se bliži kraj. Od prošle godine postoji samo Shooting Brake. Očekuje se da će se njegova proizvodnja završiti 2026. godine bez naslednika.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare