Religija i nauka
Najveći broj teorija vezuje ugriz jabuke sa religijom i naukom, ali je pravi razlog mnogo jednostavniji.
Originalni Apple logo je bio mnogo šareniji od današnje jednobojne srebrne verzije koju svi dobro znaju. Ovaj logo se prvi put pojavio na Apple II računaru 1977. godine, a kompanija koja je osnovana 1. aprila 1976. godine je pre toga koristila crtež Isaka Njutna koji sedi ispod drveta. Ideja iza ovog crteža je bila da pokaže Njutna koga je jabuka udarila u glavu, što mu je dalo ideju da počne da radi na svojoj teoriji o gravitaciji.
Isak Njutn i Alan Tjuring
Očigledna referenca ka Isaku Njutnu je inspirisala neke teorije koje povezuju logo ugrižene jabuke as Alanom Tjuringom, čovekom koga mnogi smatraju ocem modernih računara. Za one koji su zaboravili, Tjuring je tridesetih godina prošlog veka, sa manje od 30 godina postavio osnovu na kojoj počivaju današnji moderni računari. On je izmislio algoritam i ideju o računarskoj mašini koja bi mogla da pokreće navedene algoritme.
Krajem tridesetih i početkom četrdesetih godina prošlog veka, Tjuringov rad na razbijanju šifri bio je vitalni deo savezničkih ratnih napora. Najvažniji događaji uključuju razbijanje koda Enigma mašine, za šta su Nemci mislili da je nemoguće. Ako niste već, pogledajte izuzetan film koji je inspirisan upravo Tjuringom i Enigma mašinom koji se zove The Imitation Game.
Mnogi povezuju Apple logo sa Tjuringom zbog činjenice da je pored njegovog tela pronađena zagrižena jabuka koja je bila začinjena cijanidom. Pored toga, inicijalni Apple logo je bio šaren, što mnoge asocira na homoseksualne sklonosti Tjuringa. Nažalost, koliko god ova priča bila ubedljiva, Apple logo ima potpuno drugu inspiraciju.
Mnogo jednostavniji razlog
Kreator Apple logotipa, Rob Janof je u intervjuu za Creative Bits rekao da je priča iza logoa mnogo jednostavnija. On je dizajnirao ugriz na jabuci kako ljudi ne bi pomislili da je u pitanju trešnja.
Čak i kada mu je kreativni direktor rekao da je super što postoji termin bajt, koji se izgovara isto kao ugriz na engleskom (bajt), i da je prava slučajnost što su se te stvari podudarile.
Janof je takođe bio zabrinut da se Stivu Džobsu neće dopasti neobičan izbor dizajna novog logotipa, pa je osnivaču kompanije Apple predstavio dva dizajna: jedan sa logotipom i jedan bez njega. Takođe je pripremio izbor tonova i boja u slučaju da originalni prugasti logo nije dobro prošao. Na sreću, Džobs je odlučio da rizikuje sa neobičnim dizajnom. “Stivu se dopala ideja, jer su mu se sviđale nekonvencionalne stvari. Iako ovaj logo sada nije toliko revolucionaran, za to vreme je bio “, rekao je Janof. Bilo je nekih primedbi od strane izvršnog direktora, ali one su ignorisane i logo je i dalje tu do danas.
Benchmark.