24. Jula 2022.

Znate li koje je značenje iza Nvidia svevidećeg oka?

Big Portal

Sam početak imena

Kako prenosi SlashGear, tokom svojih ranih dana, kompanija Nvidia uopšte nije ni imala logo. Prilikom intervjua za portal Fortune, izvršni direktor ove kompanije, Džensen Huang, objasnio je kako je zajedno sa koosnivačima Krisom Malakovskim i Kurtisom Prijemom nije mogao da osmisli bilo kakve ime za kompaniju pa su se fajlove podvodili pod naziv “NV”, koji je značio “Next Version”, tj. sledeća verzija.

Međutim, kompaniji je i dalje bilo potrebno pravo ime, pa su tako tri osnivača počela da istražuju potencijalna imena koja bi sadržača upravo ta dva slova. Slučajno su “naleteli” na latinsku reč “invidia” koja označava zavist i zli pogled s visine, a tesno je povezana za “zlim okom” koje predstavlja jedan od sedam smrtnih grehova.

Koje je značenje ovog loga?

Dakle, samo oko, koje je fokalni deo loga ove kompanije, povezano je sa zavisti. Štaviše, i sama kompanija Nvidia je prilikom promocije svojih ranih grafičkih karti koristila slogan “Green with envy”, što u bukvalnom prevodu znači “Pozeleneti od zavisti” ili, u nešto adekvatnijem prevodu u duhu srpskog jezika, “Pozeleneti/Pući od muke”. Svakako se malo analogije vezane za zelenu boju sa originalnim idiomom na engleskom jeziku gubi u prevodu, ali osnovno značenje je i dalje tu.

Ali, etimologija reči “invidia” takođe je usko vezana i za viziju budućnosti, što se poklapa sa ranom filozofijom ove kompanije koja je predviđala kako će kompjuteri biti veoma popularni za igranje video igara. Sve ovo se ispostavilo kao apsolutno tačno.

Vizija budućnosti

Kada smo već kod vizije budućnosti, Huang je prilikom govora na univerzitetu Stenford govorio o tome koliko je sposobnost vizualizovanja bitna za uspeh bilo koje kompanije. Tokom svojih skromnih početaka, kompanija Nvidia bila je jedina koja je videla potencijal u proizvodnji diskretnih grafičkih karti za personalne računare. Kao posledica toga, više od 70 startap kompanija pokušalo je da oformi stabilan biznis tokom godina koje su donele prepoznatljivost i popularnost ovoj kompaniji.

Za kraj, Huang je naglasio kako je Nvidia imala za cilj razvoj nove kategorije hardvera i softvera sa nadom uspostavljanje novog segmenta industrije, u čemu je itekako uspela. Zbog svega toga Nvidia je do danas ostala jedina kompanija koja samostalno posluje u ovom segmentu i koja nastavlja da grabi napred velikim koracima, dizajnirajući proizvode koji se koriste maltene svuda, od zdravstva do automobilske industrije. Zbog toga logo ove kompanije označava bitnost vizije budućnosti, ali i zavist onih koji takvu budućnost nisu uspeli da sagledaju na vreme.

Izvor: Benchmark

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare