Životinjskog porijekla ili vlastiti? Koji kolagen je najbolji za blistav mladenački izgled - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Životinjskog porijekla ili vlastiti? Koji kolagen je najbolji za blistav mladenački izgled

Kolagen nam osigurava zdrav i mladenački izgled naše kože.

U nastavku donosimo koji je najbolji za blistavu i zategnutu kožu i kako ono što unosimo u sebe potiče stvaranje vlastitog kolagena.

Kolagen je snažan i fleksibilan vlaknasti protein prisutan u našem tijelu, kojem možemo zahvaliti na mladenačkom izgledu, iako on ima mnogo dobrobiti – u prvom redu brine o našim zglobovima, tetivama i kostima, najpoznatiji jest zapravo po očuvanju lijepog i zategnutog izgleda kože lica, zbog čega izgledamo mlađe i odmornije čak i u trenucima kada to nismo.

Kolagen je najzastupljeniji protein u tijelu, međutim s godinama se proizvodnja kolagena u našem organizmu smanjuje. Već nakon 21. godine života ovaj se proces proizvodnje znatno usporava, a broj novih vlakana kolagena iz godine u godinu primjetno je manji, pa se znakovi starenja već tada počinju polako nazirati. Zato se u posljednje vrijeme sve više okrećemo kolagenima koje možemo uzimati oralno i tako ga nadoknaditi.

S obzirom na popularnost koju tekući kolageni trenutačno uživaju, na tržištu nas obasipaju raznim vrstama, pri čemu su najzastupljeniji oni životinjski iz goveda i morski iz ribe. Morski kolagen se već jako dugo koristi u proizvodnji kozmetike za pomlađivanje kože jer je on bogat izvor kolagena tipa 1, koji je ujedno i najzastupljeniji tip kolagena u našem tijelu te je morski kolagen po strukturi bliži našem kolagenu. S druge strane, goveđi kolagen sadrži kolagen tipa 1 i 3, koji je, osim na kožu, usmjeren i na kosti, zglobove i vezivna tkiva. Iako se prema tome čini kako je životinjski kolagen bolji jer osim što brine o koži, brine i o zdravlju cijelog tijela, morski kolagen ima manje peptida i lakše je probavljiv od goveđeg, pa se samim time i brže resorbira u našem organizmu.

Ipak, najbolji kolagen jest onaj vlastitii prije nego se upustimo u nadoknađivanje kolagena iz životinja i mora, trebali bismo poraditi napoticanju proizvodnje vlastitog kolagena.

Iako nema mnogo namirnica koje sadrže kolagen, puno njih potiče proces stvaranja kolagena.  Pa tako, avokadosadrži vitamin E i korisne masnoće koje potiču proizvodnju kolagena, losos je bogat mineralima poput cinka koji stimuliraju proizvodnju ovog proteina, dok jaja i lisnato zeleno povrće sadrže u sebi kolage.

Izvor: Zadovoljna.hr

Danas objavljeno

Žene koje ne jedu dovoljno crvenog mesa mogu da obole od dvije ozbiljne bolesti

Zeljka

Palenta sa povrćem iz rerne

Zeljka

Ipak važniji prvi buster, medicinarima dozvoliti rad iako su pozitivni na kovid

Zeljka

Ostavite komentar