Kako stručnjaci objašnjavaju, problem je u bezbednosnim testovima koje sprovode proizvođači automobila, u kojima retko koriste lutke izrađene po uzoru na prosečno žensko telo.
Međutim, statistika u Srbiji pokazuje drugačije rezultate.
Zbog upotrebe “muških lutki” istraživanja u svetu pokazuju da je čak 73 odsto veća verovatnoća da žene budu povređene, a 17 odsto da smrtno stradaju.
Upravo zbog toga, tim Šveđana je napravio žensku lutku, smatrajući da će tako osim stradanja smanjiti različite vrste povreda.
Jedina razlika između muškaraca I žena je u grudima I u široj karlici kod žena. Odnosno, to nema nikakav uticaj na sigurnosni pojas, na ulogu I značaj sigurnosnog pojasa u trenutku saobraćajne nezgode.
Istraživanje u Virdžiniji je pokazalo da su žene krhkije I da slabije podnose te jake udare prilikom saobraćajne nezgode.
Inače po potanju svega, statistika pokazuje da žene možda manje u procentu učedstvuju kao vozači, ali razlika smrtno stradalih žena vozača I smrtno stradalih muškaraca vozača je velika, 95% naprema 5%.