Zem električni prototip koji apsorbuje CO2 tokom vožnje - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Zem električni prototip koji apsorbuje CO2 tokom vožnje

​Zem, tako se zove novi električni automobil koji su studenti Tehnološkog univerziteta u Ajndhovenu izvukli iz rukava.

Sa veoma sportskim dizajnom, naravno, neće stići u serijsku proizvodnju, jer to danas čini nemogućim zbog napredne tehnologije.

Sposoban je da apsorbuje ugljen-dioksid (CO2), skladišti ga u filteru i zatim ga vraća dok dopunjuje bateriju.

Najodrživija mobilnost nema ograničenja. Ne samo da proizvođači rade na novim rješenjima da poboljšaju električne automobile na baterije i automobile koji mogu da je sami generišu zahvaljujući gorivnim ćelijama i vodoniku, već i industrijski dobavljači traže alternative. Ali takođe ne zaostaju ni studenti sa univerziteta i specijalizovanih škola za automobilsko inženjerstvo.

Najnoviji razvoj u oblasti električnih automobila i tehnologije održivije mobilnosti predstavio je Tehnološki univerzitet u Ajndhovenu. Potpuno nov koncept koji je zasnovan na sportskom automobilu veoma malih dimenzija, sa samo dva sjedišta, koji podsjeća na izumrli Smart Roadster.

Njegov dizajn je podjednako aerodinamičan koliko je elegantan i sportski, ali krije mnogo više od karoserije: tehnologiju bez presedana ispod karoserije Zema, kako se zove ovaj eksperimentalni prototip.

Dutch students invent car that captures more C02 than it emits – DutchReview

Za njegovu izradu zaslužno je 35 studenata ovog holandskog univerziteta. “Elektrika” napravljena 3D štampanjem od održivih materijala na bazi ostatka otpada i koja se pored toga može ponovo koristiti. Tehnološki demonstrator ima elektromotor i bateriju čije tehničke karakteristike nisu poznate, jer to nije ono što je zaista važno. Ali da, njegova sposobnost da apsorbuje ugljen-dioksid dok se kotrlja je sada u fokusu.

To čini zahvaljujući specijalnom filteru koji ima ovo jedinstveno svojstvo u svijetu, a za koji su već podnijeli registraciju patenta i prijavu vlasništva. Studenti su istakli da može da uhvati CO2 prisutan u životnoj sredini dok iscrpljuje svoju maksimalnu autonomiju od 320 kilometara. Iako je količina koju može da uskladišti nepoznata, za oko 20.000 kilometara godišnje može da apsorbuje dva kilograma CO2, koji se zatim vraća u atmosferu već filtriran.

“Još nismo završili sa razvojem i želimo da preduzmemo značajne korake u narednim godinama. Srdačno pozivamo proizvođače automobila da dođu i pogledaju. Pozivamo industriju da podigne bačenu rukavicu i, naravno, volimo da razmišljamo sa njima zajedno”, istaklo je 35 studenata odgovornih za projekat, koji sada imaju još jedan cilj: da povećaju kapacitet apsorpcije kako bi mogli da postignu uslove za serijsku proizvodnju, u potrazi za mobilnošću koja je potpuno bez štetnih emisija i ugljenično neutralna.

(AutoRepublika)

Danas objavljeno

Ford Tourneo Custom: od dizela do pune elektrike

Vanja A

Preminuo bivši vozač Ferarija

Vanja A

Istorijski preokret: Volkswagen više nije najprodavaniji u Kini

V.R.

Ostavite komentar