Zelena dijeta: Četiri puta brže skida kilograme od ostalih, dozvoljeno i vino - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Zelena dijeta: Četiri puta brže skida kilograme od ostalih, dozvoljeno i vino

Salo na stomaku se vremenom nakuplja između organa i luči hormone i toksine koji mogu dovesti do razvoja srčanih bolesti, dijabetesa, demencije i prerane smrti.

Ljudi koji se pridržavaju zelene mediteranske dijete sagorevaju opasnu vrstu telesne masti četiri puta brže od ljudi koji se pridržavaju bilo koje druge ishrane ili klasične mediteranske dijete. To su pokazali rezultati istraživanja sprovedenog na Univerzitetu Ben-Gurion u Izraelu.

Ljudi koji su praktikovali prvenstveno biljnu ishranu tokom 18 meseci imali su 14 procenata smanjenja masti na stomaku, u poređenju sa samo 4,5 procenata smanjenja masti na stomaku kod ispitanika u kontrolnoj grupi koji su jeli standardnu zdravu ishranu.

Visceralna ili abdominalna mast okružuje vitalne organe u trbušnoj duplji i obično ljudi sa ovom vrstom masti imaju veliki stomak ili oblik tela nalik jabuci. Ova vrsta masti je najopasnija jer ispušta u krv hemikalije i hormone koji izazivaju upale i dovode se u vezu sa hroničnim bolestima kao što su bolesti srca ili masna jetra.

Ono što ga čini dodatno opasnim je to što se akumulira veoma blizu i oko ovih vitalnih organa. Mediteranska dijeta – koja obiluje zdravim mastima i proteinima i ima malo ugljenih hidrata – postala je izuzetno popularna poslednjih godina nakon što su brojne studije pokazale da štiti od raka i produžava životni vek.

Zelena mediteranska ishrana takođe sadrži dosta mahunarki i graška, integralnih žitarica, zelenog lisnatog povrća, maslinovog ulja, orašastih plodova i ribe, ali ima veći naglasak na biljnoj hrani. Ispitanici koji su sledili takvu ishranu u pomenutoj studiji dobili su uputstva da isključe crveno meso i živinu i da svakodnevno konzumiraju tri do četiri šolje zelenog čaja i šejk od sočiva.

Naučnici veruju da polifenoli – biljne supstance koje štite telesna tkiva od stresa – pomažu u sagorevanju masti, što je primećeno u prethodnim istraživanjima. dr. Hila Zelicha sa Univerziteta Ben-Gurion veruje da je smanjenje visceralne masti za 14 procenata zapanjujuće dostignuće za tako male i jednostavne promene u ishrani i načinu života.

Mnogi stručnjaci smatraju da je visceralna mast pravi cilj svakog gubitka težine i bolji pokazatelj nečijeg zdravlja od obima struka. Vremenom se salo na stomaku taloži između organa i luči hormone i toksine koji mogu dovesti do razvoja srčanih bolesti, dijabetesa, demencije i prerane smrti.

Od čega se sastoji “zelena” mediteranska dijeta?

Stručnjaci sa Univerziteta Harvard smatraju da takozvana zelena dijeta mora uključivati:

· dosta biljne hrane, kao što su voće, povrće, integralne žitarice, mahunarke i orasi

· maslinovo ulje kao glavni izvor masti

· sir i jogurt treba jesti svakodnevno u umerenim količinama

· ribu i živinu treba jesti nekoliko puta nedeljno u malim do umerenim količinama

· sveže voće za desert, ali samo nekoliko puta nedeljno ako se konzumira sa dodatnim zaslađivačima ili medom

· vino, u malim ili umerenim količinama uz neka jela

Izvor: B92

Danas objavljeno

Zaboravite na bol u leđima: Suvo voće je korisno za zdravlje kičme

Vanja A

Ukusna pasta od rukole sa limunom i parmezanom

Vanja A

Genijalan trik kako da podgrijete picu, a da vam korica i dalje bude hrskava

V.R.

Ostavite komentar