Pored novih modela, na Sajmu automobila u Beogradu posebno mesto zauzeli su stari lepotani koji papreno koštaju. Mnogi vozači gaje posebnu ljubav upravo prema oldtajmerima, a prava poslastica za ljubitelje ovih klasičnih četvorotočkaša je Muzej Škodinih automobila u Konjevićima kod Čačka.
Crvena Felicia kabriolet iz šezdesetih godina prošlog veka jedna je od deset ukupno sačuvanih u celom svetu i nalazi se u ovom muzeju, u svom punom sjaju, ali i voznom stanju.
“To je bio jedinstven kabriolet u Evropi u to vreme. Pronašli smo ga u Češkoj i vredni majstori su izvršili kompletnu restauraciju i on je sada ponos ovog muzeja. Ima jedinstven dizajn, mekani i tvrdi krov, a motor od 1000 kubika tih šezdesetih godina bio je izuzetno jak”, kaže za RINU, Brano Veljančić ispred kompanije “Auto Čačak”.

Kao i većina tadašnjih automobila, Škode su bile benzinci, vozile su se po celoj Evropi, a u njihovoj udobnosti tada je uživao viši stalež.
Još jedan vremešni lepotan koji je izložen u Konjevićima jeste Škoda Tudor, star skoro osam decenija.

“Svim oldtajmerima koje smo pronašli, motor je bio u izuzetnom stanju, a enterijer odlično urađen. Skoro svi automobili imaju kožna sedišta i vidi se da je udobnost bila visoko pozicioniran kriterijum prilikom proizvodnje”, kaže Brano, koji je i lično radio na restauraciji ovih Škodinih vozila.

U Muzeju Škodinih automobila nalazi se deset vozila, većina ih je kupljena u Češkoj, a kao oldtajmeri oni dostižu izuzetno visoku cenu na tržištu.
“Oni vrede više nego pojedina nova vozila, u pitanju su desetine hiljada evra. Imali smo čak i ponudu od pojedinih posetilaca da im prodamo feliciju kabriolet, ali od ovih vozila ništa nije na prodaju”, izjavio je Brano i dodaje da ovde nije kraj, već da je Muzej dobio još jedno pojačanje.

“U pitanju je Škoda Rapid napravljena 1938. godine, koja je vožena za vreme Drugog svetskog rata, koristili su je nacisti, a partizani su je kasnije otuđili. To je najstariji auto koji se nalazi ovde”.

Neki automobili nakon godina vožnje i hiljade kilometara puta ostavljenih iza sebe, završe na otpadu ili kao staro gvožđe, a samo retki postaju – oldtajmeri.
Da su Škodini automobili i te kako izdržljivi dokaz je i Škoda Octavia novije proizvodnje, koja se našla u muzeju jer je prešla neverovatnih – milion kilometara.
b92.