Razloga ima puno. Unapređenjem efikasnosti elektromotora i tehnologije punjenja baterija, električni skuteri i motori su širom sveta doživeli neverovatan porast popularnosti i ekspanziju među bajkerima. Oni ne samo da su postali konkurencija tradicionalnim dvotočkašima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, nego i superiorna alternativa u većini slučajeva. Postoji više razloga zbog čega električni dvotočkaši sigurno preuzimaju primat u narednom periodu.
Kvalitet vožnje
Pri prvoj vožnji vozila na struju vozač shvati da nema buke koja je uobičajena kod motocikala, posebno mopeda. Elektromotor je gotovo nečujan. Odmah je primetno da nema ni vibracija koje potiču od rada SUS motora, te je neuporedivo udobnije i manje zamorno voziti ih!
Savršeni za gradsku vožnju
Većina vozila nije prikladna za gradsku vožnju zbog povećane potrošnje goriva. Međutim, motocikl na struju je stvorene za kretanje urbanim sredinama. U suštini, u gradskim uslovima vozila na struju troše manje energije nego na otvorenom putu. To je zato što savremeni dvotočkaši regenerativnim kočenjem pri gradskoj vožnji pune bateriju, nadokađujući deo uložene energije, i omogućuju duže napajanje motora, a samim tim i veći broj kilometara koji se mogu preći.
Kao bonus, vožnja i parkiranje ovakvih vozila je mnogo lakše, pa ćete izbeći nesnosne gradske gužve i neprijatnosti.
Lagano
Skuter i motocikl na struju imaju mnogo manje delova od onih na fosilna goriva, pa su zato lakši, okretniji, i njima se lakše manevriše.
Trenutni obrtni momenat i snaga
Električni mopedi i motocikli imaju fantastičnu snagu i vrlo su brzi. Sa 100% trenutnim obrtnim momentom dobija se rapidno ubrzanje sa kojim se dvotočkaš sa SUS motorom ne može porediti. Isporuka ovog obrtnog momenta je uvek jednaka i konstantna, što znači da nema kašnjenja u reakciji na dodavanje “gasa”. Svu snagu motor isporučuje u svakom trenutku i pri bilo kojoj brzini kretanja.
Performanse
Predhodnih godina su električni dvotočkaši bili u senci svojih benzinskih imenjaka kada su u pitanju performanse. Tokom poslednje dekade tehnologija proizvodnje e dvotoškaša je napredovala neverovatnom brzinom, pogonjena rastom cene fosilnih goriva i brigom za očuvanje životne sredine.
E dvotočkaši iz ponude Citycoco električnih vozila mogu da se nose sa opterećenjem većim od 150 kg pri brzinama u rasponu od 45 km/h do 120 km/h, uz ugao uspona od 20 – 35 stepeni! Sa ovakvim opterećenjima većina mopeda i motocikala na benzinski pogon se teško nosi, što svedoči o snazi i obrtnom momentu elektromotora.
Električni mopedi i motocikli iz ponude CityCoco električnih vozila, uz ponuđene garancije, prevazilaze očekivanja i zadovoljavaju potrebe i najvećih skeptika. Na Vama je da izbarete model u skladu sa svojim potrebama!
Finansijska korist
Još su uvek raširene predrasude da dvotočkaš na struju košta više od klasičnog. Istina je da su električni skuteri i motocikli na struju čak i jeftiniji u odnosu na modele sa SUS motorom sa sličnim performansama. Pored toga, pri kupovini e dvotoškaša dobićete i državnu subvenciju u iznosu od 250 do 500 €, u zavisnosti od modela.
Dodatno, pri registraciji vlasnik električnog dvotoškaša je oslobođen poreza na upotrebu motornog vozila, tako da sve to nije zanemarljivo. Konačno, vlasnik električnog motocikla i mopeda može računati na uštede na duge staze, te će motocikl na struju sam sebe otplatiti u relativno kratkom vremenskom period.
Jeftinije održavanje
Za razliku od standardnih motocikala kojima je potrebno servisiranje u odnosu na pređeni broj km (ili u određenim vremenskim intervalima), kod dvotočkaša na struju postoji samo jedan pokretnii deo, elektromotor, kojem ne treba održavanje i nije najskuplji deo vozila. Na električnom dvotočkašu nema ulja, svećica, filtera, lanaca, lančanika, klipova, karika, kvačila, itd. U većini slučajeva nema ni menjača ni kvačila. Samo jedan pokretni deo!
Za razliku od klasičnog dvotoškaša, kod onih na struju nema potrebe za redovnim čišćenjem i podmazivanjem pokretnih delova, niti rada i gubitka vremena koji uz to idu. Jedino održavanje kojim se mora baviti vlasnik je zamena potrošnih materijala kao i kod starndardnih mtotocikala, odnosno sijalica, guma, kočionih pločica, diskova i hidraulične tečnosti u kočionom sistemu. A to će sve duže trajati jer električni motor vrši veći deo posla pri kočenju. Jedini stvarni troškovi, pored punjenja baterije, odnose se na standardni potrošni materijal, gume i kočnice. Da ne računamo “ruke” majstora.
Ekološke prednosti
Iako je na našim kolovozima dvotočkaša sa SUS motorom mnogo manje nego automobila, po zvaničnim istaživanjima širom sveta, oni proizvode 16% više štetnih gasova od četvorotoškaša. Razloga je u tome jer je dozvoljena emisija štetnih gasova SUS motora dvotočkaša poslednji put zakonski regulisana u svetu 2008. godine, kada nas je zadesila recesija.
Emisija gasova staklene bašte automobila tokom poslednjih 25 godina je bila strogo zakonski regulisana pa su četvorotočkaši postali mnogo “čišći”. Korišćenjem vozila na struju umesto klasičnog, vlasnik je od koristi ne samo sebi, već i životnoj sredini. E vozila osim doprinosa smanjenju emisije štetnih gasova, utiču i na smanjenje zagađenja okoline bukom. Komšije se sigurno neće ljutiti zbog buke kada jutrom krenete na posao!
Vrelegume.