Zašto je zimi preporučen povećan unos ribe - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Zašto je zimi preporučen povećan unos ribe

Razlozi zbog kojih bi trebalo da zimi povećamo unos ribe.

Jača imuni sistem
Snažan imunitet nam je potreban tokom cijele godine, ali najviše, naravno, zimi. Riba je bogata selenom, koji ima moćna svojstva za jačanje imuniteta. Sa nedostatkom ovog minerala, imunološki odgovor organizma je usporen, nemamo vremena da odgovorimo na “napad” virusa, usljed čega se razbolimo.

Selen stimuliše proizvodnju imunoglobulina i štiti tijelo od virusa i bakterija koje izazivaju bolesti. Generalno, mineral se nalazi u svim vrstama ribe i morskih plodova, ali bijele sorte sadrže najviše.

Stimuliše funkciju mozga
Kada je napolju sivo, hladno i skoro sve vrijeme mrak, može biti izuzetno teško koncentrisati se na posao. Zadatak može biti olakšan redovnom konzumacijom ribe, koja je neobično bogata omega-3 kiselinama.

Naučno dokazano, ove korisne masti su neophodne za izgradnju membrana u moždanim ćelijama, kao i za sprečavanje inflamatornih reakcija i smanjenje oksidativnog stresa. Oni značajno poboljšavaju pamćenje, koncentraciju i performanse. Uprkos činjenici da se omega-3 nalaze u bilo kojoj ribi, stručnjaci preporučuju da zimi obratite pažnju na masne sorte.

Štiti srce
Omega-3 kiseline su pravi heroji. One su nevjerovatno korisni ne samo za mozak, već i za srce. Jačaju srčani mišić, čine sudove elastičnijim, sprečavajući njihovu kalcifikaciju.

Pored toga, omega pomaže u kontroli nivoa holesterola u krvi: inhibira proizvodnju “lošeg” holesterola i stimuliše proizvodnju “dobrog” holesterola, čime se obezbjeđuje efikasna prevencija kardiovaskularnih bolesti.

Poboljšava stanje kože
Iste omega-3 kiseline imaju još jedno divno svojstvo: značajno povećavaju bioraspoloživost vitamina A. Za razliku od biljnih izvora, gdje se nalazi u obliku beta-karotena, koji se mora pretvoriti u vitamin A, u masnoj ribi je već spreman za upotrebu u obliku retinola. Retinol je poznat kao ključ za zdravu i mladalačku kožu: hrani, bori se protiv nesavršenosti i usporava proces starenja.

Poboljšava san
Zimi mnogi od nas doživljavaju depresiju. Da biste se osjećali bolje, morate dovoljno spavati. Zdrav san je neraskidivo povezan sa količinom vitamina D u tijelu, koji u hladnoj sezoni nedostaje mnogima. Redovno konzumiranje ribe može vam pomoći da nadoknadite nedostatak vitamina D i normalizujete san, čineći da osjećate više energije tokom dana.

(Magazin novosti)

Danas objavljeno

Pet jeftinih i pristupačnih namirnica koje jačaju imuni sistem

Vanja A

Kremasta palenta sa umakom od gljiva

Vanja A

12 jednostavnih savjeta za kuhanje tjestenine

Vanja A

Ostavite komentar