Zašto Ilon Mask mrzi tehnologiju vodonika? - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Zašto Ilon Mask mrzi tehnologiju vodonika?

Poznat je animozitet Ilona Maska prema tehnologiji vodonika.

Razlog je verovatno taj što vodonične gorivne ćelije predstavljaju potencijalno podobniju alternativu baterijama, čiji je on veliki promoter, a samim tim i opasnost po njegovo poslovanje, koje se vrti oko prodaje baterijski pogonjenih automobila.

Vlasnik Tesle s vremena na vreme izađe u javnost s kritikama na račun tehnologije vodonika i prateće infrastrukture, i tu ne bira reči, koristeći često one koji su prikladnije za ulicu nego ozbiljnu razmenu mišljenja.

Nedavna analiza koju je u članku za CNBC sproveo Anmar Frangul, razjašnjava je zašto je Mask postao tako otvoreno neprijateljski raspoložen prema tehnologiji vodonika. Ispostavlja se takođe da je to stav koji deli s nekim drugim šefovima automobilskih kompanija. U izveštaju se ističe kako Mask rutinski osuđuje vodonik i kao argumente navodi teško skladištenje, komplikovan transport i opasnost od eksplozije, uvek izbegavajući one pozitivne aspekte, kojih nije malo.

Naravno, paralela se može povući s procesom rafiniranja litijuma, koji se koristi za baterije u Teslinim automobilima, koji su Maska učinili bogatim i „slavnim“, a s obzirom na aktuelna dešavanja u našoj zemlji, znamo kakve su sve „čarolije“ litijuma. Nema sumnje da postoje i prednosti i nedostaci kada je reč o baterijskim i vodoničnim električnim automobilima, mada se Mask odavno odlučio po tom pitanju.

I on, baš kao i šef Volkswagen grupe, Herbert Dis, smatra da je za vodoničnu tehnologiju najbolje da ostane u industrijskim okvirima, da ne ulazi u automobilski sektor.

Anmar Frangul citira Disov „tvit“: „Vreme je da političari prihvate nauku, zeleni vodonik je potreban za čelik, hemikalije, vazduhoplovstvo… i ne bi trebalo da završi u automobilima. Preskupo, neefikasno, sporo i teško za izdvajanje i transport.“

Međutim, Volkswagenovi nemački rivali, Daimler i BMW, ne odbacuju vodonik, smatrajući da u budućnosti ima prostora za obe tehnologije. U međuvremenu, Toyota, Hyundai i BMW su već posvetili vreme i resurse da vodoničnu tehnologiju učine čistom alternativom litijum-jonskim baterijama. Modeli kao što su Toyota Mirai i Hyundai Nexo, već su dokazali da je serijski električni automobil s pogonom na vodonične gorivne ćelije zapravo moguć.

Na kraju krajeva, globalni potrošači će biti koji će odlučiti da li će baterije na koncu nadmašiti gorivne ćelije u budućnosti. To je trka u kojoj Ilon Mask namerava da pobedi ne birajući sredstva. Samim tim, nimalo ne čudi što s vremena na vreme baci neku „bombu“, mada često neargumentovanu.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Renault, Nissan i Mitsubishi utrostručuju investicije u električne automobile

Vanja A

Priča o prvom električnom automobilu koji se pravio u Grčkoj

Vanja A

Greška u navigaciji poslala vozilo direktno pred voz

Vanja A

Ostavite komentar