Razlog je verovatno taj što vodonične gorivne ćelije predstavljaju potencijalno podobniju alternativu baterijama, čiji je on veliki promoter, a samim tim i opasnost po njegovo poslovanje, koje se vrti oko prodaje baterijski pogonjenih automobila.
Vlasnik Tesle s vremena na vreme izađe u javnost s kritikama na račun tehnologije vodonika i prateće infrastrukture, i tu ne bira reči, koristeći često one koji su prikladnije za ulicu nego ozbiljnu razmenu mišljenja.
Nedavna analiza koju je u članku za CNBC sproveo Anmar Frangul, razjašnjava je zašto je Mask postao tako otvoreno neprijateljski raspoložen prema tehnologiji vodonika. Ispostavlja se takođe da je to stav koji deli s nekim drugim šefovima automobilskih kompanija. U izveštaju se ističe kako Mask rutinski osuđuje vodonik i kao argumente navodi teško skladištenje, komplikovan transport i opasnost od eksplozije, uvek izbegavajući one pozitivne aspekte, kojih nije malo.
Naravno, paralela se može povući s procesom rafiniranja litijuma, koji se koristi za baterije u Teslinim automobilima, koji su Maska učinili bogatim i „slavnim“, a s obzirom na aktuelna dešavanja u našoj zemlji, znamo kakve su sve „čarolije“ litijuma. Nema sumnje da postoje i prednosti i nedostaci kada je reč o baterijskim i vodoničnim električnim automobilima, mada se Mask odavno odlučio po tom pitanju.
I on, baš kao i šef Volkswagen grupe, Herbert Dis, smatra da je za vodoničnu tehnologiju najbolje da ostane u industrijskim okvirima, da ne ulazi u automobilski sektor.
Anmar Frangul citira Disov „tvit“: „Vreme je da političari prihvate nauku, zeleni vodonik je potreban za čelik, hemikalije, vazduhoplovstvo… i ne bi trebalo da završi u automobilima. Preskupo, neefikasno, sporo i teško za izdvajanje i transport.“
Međutim, Volkswagenovi nemački rivali, Daimler i BMW, ne odbacuju vodonik, smatrajući da u budućnosti ima prostora za obe tehnologije. U međuvremenu, Toyota, Hyundai i BMW su već posvetili vreme i resurse da vodoničnu tehnologiju učine čistom alternativom litijum-jonskim baterijama. Modeli kao što su Toyota Mirai i Hyundai Nexo, već su dokazali da je serijski električni automobil s pogonom na vodonične gorivne ćelije zapravo moguć.
Na kraju krajeva, globalni potrošači će biti koji će odlučiti da li će baterije na koncu nadmašiti gorivne ćelije u budućnosti. To je trka u kojoj Ilon Mask namerava da pobedi ne birajući sredstva. Samim tim, nimalo ne čudi što s vremena na vreme baci neku „bombu“, mada često neargumentovanu.
Vrele Gume