"Zagreb Auto Show" ostaje bez automobila, izlagači odustali? - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

“Zagreb Auto Show” ostaje bez automobila, izlagači odustali?

Uvoznici automobila ne vide računicu da i ove godine nastupe na toj izložbi, pa će fokus ove manifestacije biti na motociklima i privrednim vozilima.

Perjanica Zagrebačkog velesajma (ZV), “Zagreb Auto Show”, odlazi u istoriju, saznaje agencija Hina.

Uvoznici automobila ne vide računicu da i ove godine nastupe na toj izložbi, a koliko pre dve godine “Zagreb Auto Show” je posetilo više od 142 hiljade ljudi, napominje se u informaciji.


Iz ZV-a su, kako se dodaje, nedavno izvestili da su se, nakon sastanka predstavnika Velesajma i Grupacije uvoznika privatnih i lakih privrednih vozila pri Hrvatskoj privrednoj komori, odlučili za novi koncept sajma i da čine sve da se on i održi.

“Kako da ga i dalje nazivamo ‘Zagreb Auto Show’ ako neće biti izloženih automobila? Sada tražimo novo ime”, rekli su za Hinu danas iz ZV-a.

Za sada se ne zna ni kolika će biti izložbena površina ovogodišnjeg sajma, koji bi trebalo da se održi od 31. marta do 5. aprila.

Odluku o “penzionisanju” ove sajamske manifestacije iz ZV-a objašnjavaju globalnim trendovima koji su proteklih godina rezultirali padom broja izlagača na vodećim svetskim i evropskim sajmovima automobila poput Frankfurta, Pariza i Ženeve.

Tako je krajem januara odjeknula vest da Frankfurt ostaje bez čuvenog “Međunarodnog sajma automobila” i da će se ta manifestacija preseliti u neki drugi nemački grad.


Fokus ovogodišnjeg izdanja sajma u Zagrebu, pored motocikala, stavljen je na privredni program – prateću industrija i privredna vozila. Segment putničkih automobila mogao bi biti zastupljen u minimalnoj meri.

“Izlagači su tražili novi format, novi oblik prezentacije. Izlaganje na sajmu dosta košta i mnogi izlagači se mesecima finansijski oporavljaju nakon nastupa”, kaže sekretar Udruženja trgovine motornim vozilima pri Hrvatskoj privrednoj komori Hrvoje Paver.

Inače, od ukupno prodatih 62.938 novih putničkih automobila u 2019. u Hrvatskoj, samo 23 odsto ili 14.475 završilo je kod građana, a ostatak su kupila pravna lica – država, ministarstva, rentakar kompanije, privatne i državne firme. U Hrvatskoj je prošle godine prodato 4,8 odsto više novih putničkih vozila nego 2018. godine.

Što se tiče ovogodišnje manifestacIje “BG Car Show 07”, za sada nema nikakvih problema. Ona će se, kao što je ranije najavljeno, na Beogradskom sajmu održati od 19. do 25. marta.

Organizatori su najavili da će noviteti iz auto-industrije biti izloženi u halama 1, 1A, 2, 3, 3A i 4. Pojedinačna ulaznica koštaće 400 dinara, a grupna 300. Cena parkinga za automobile posetilaca iznosiće 150 dinara po satu.

Danas objavljeno

Nedeljna galerija: Ford Focus

Vanja A

Koliko često gledate u ovaj mjerač na instrument tabli i zašto je to važno?

V.R.

Kada ni Mini nije dovoljno mini

V.R.

Ostavite komentar