Prema njegovim rečima, veliki delovi sveta tada još neće biti spremni za elektromobilnost.
Ako Evropska unija na svojoj teritoriji zabrani registraciju novih vozila sa motorom na benzin ili dizel, proizvođači u Evropi i Nemačkoj će prestati da ih razvijaju. Takva de fakto zabrana proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem je pogrešna, rekao je.
“Stoga sam odlučio da u vladi, da mi u vladi nećemo podržati taj nacrt,” rekao je ministar na Danu industrije u Berlinu, dodajući da je otvorena tehnologija važan deo tržišne privrede.
Nemački ministar saobraćaja i Lindnerov partijski kolega iz liberala (FDP) Folker Vising (Volker Wissing) je još prošle sedmice slično ocenio nacrt zakona Evropskog parlamenta.
Visingov i Lindnerov stav, međutim, ne deli stranka Zelenih, jedne od tri stranke u vladinoj koaliciji. Predstavnica ministarke ekologije Štefi Lemke (Steffi Lemke) je tako rekla da “savezna vlada potpuno podržava predlog (Evropske) Komisije i Evropskog parlamenta da od 2035. dozvole prodaju isključivo putničkih i lakih komercijalnih vozila koja ne stvaraju štetne gasove.”
Za sada je nejasno kako će Nemačka u EU glasati o nacrtu, koji pre usvajanja treba da odobre sve članice EU.
B92.