Za titulu "Auto godine" bori se 7 finalista – otpali VW, Audi, Mercedes… - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Za titulu “Auto godine” bori se 7 finalista – otpali VW, Audi, Mercedes…

Žiri je suzio izbor sa 35 nominovanih kandidata na 7 modela koji će se nadmetati za zvanje najboljeg novog automobila u Evropi.

Izbor za “Evropski auto godine 2020.” (Car of the Year 2020) ulazi u završnu fazu. Ranije ove godine objavljena je kompletna lista od 35 modela, a samo njih 7 prošlo je u finale takmičenja.

Žiri će pobednika izabrati između sledećih modela:

BMW Serije 1

Ford Puma

Peugeot 208

Porsche Taycan

Renault Clio

Tesla Model 3

Toyota Corolla

Ford Puma (Foto: Ford promo)

Zanimljivo je da među ovogodišnjim finalistima ne dominiraju SUV/krosover vozila, koja su poslednjih godina sve zastupljenija u ponudi proizvođača automobila, dok su električni modeli zastupljeni sa dva imena: Porsche Taycan i Tesla Model 3 (a tu se može još ubrojati i električna verzija Peugeota 208).

Peugeot 208 (Foto: Peugeot promo)

Na listi 7 finalista su i neki modeli koji se kroz više generacija već decenijama nalaze među najpopularnijim automobilima u Evropi, pa i u svetu, kao što su Peugeot 208, Renault Clio ili Toyota Corolla, dok čast krosovera brani novi model – Ford Puma.

Porsche Taycan (Foto: Porsche promo)

“Izbor finalista predstavlja trenutni pravac kojim se kreće auto-industrija. Vidimo napredak elektrifikacije, ali i najviše standarde kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem”, rekao je predsednik žirija Frank Janssen.

Renault Clio (Foto: Renault promo)

Podsećamo, da bi neki model bio nominovan za ovo prestižno zvanje, potrebno je da se pojavio na najmanje pet evropskih tržišta od početka ove godine.

Model 3 (Foto: Tesla promo)

Pobednik će biti poznat početkom marta 2020, uoči početka sajma automobila u Ženevi, a u prošlogodišnjem izboru trijumfovao je jedan električni premijum krosover – Jaguar I-Pace, koji je ujedno proglašen i za “Svetski auto godine”.

Toyota Corolla Sedan (Foto: Toyota promo)

B92

Danas objavljeno

Nedeljna galerija: Ford Focus

Vanja A

Koliko često gledate u ovaj mjerač na instrument tabli i zašto je to važno?

V.R.

Kada ni Mini nije dovoljno mini

V.R.

Ostavite komentar