Stari BMW automobili, posebno oni proizvedeni osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka, danas su veoma traženi i cenjeni na tržištu, a to se ne odnosi samo na modele visokih performansi kao što su M3 i M5.
Kolekcionari su u potrazi za najbolje očuvanim automobilima sa minimalnom pređenom kilometražom i za njih plaćaju dosta novca. Oni koji poseduju čak i “običnije” modele 318i i 320i mogu za njih dobiti velike sume.
“Ekstreman” primer je BMW Serije 3 E30 proizveden 1990. godine, koji se nedavno pojavio na nemačkom tržištu polovnih automobila, piše Klix.ba.
Lakiran je u Diamond Schwartz metalik boju za koju se navodi da je u savršenom stanju, ali ipak najviše pažnje privlači njegova kilometraža jer je prešao svega 6.018 km.
Oni koji traže ovakav ili sličan automobil teško da će pronaći mnogo primeraka sa tako malom kilometražom, a prodavac je verovatno zbog toga i ukupnog stanja svog četverotočkaša postavio cenu od 36.000 evra.
Kako se navodi, ovaj E30 ima 15-inčne alu felne, a ne standardni 14-inčni set. Opremljen je sportskim ogibljenjem, M-tech upravljačem, prednjim maglenkama, električnim podizačima prozora i šiberom.
S obzirom da je reč o modelu 320i, ispod haube se nalazi 2.0-litarski M20 redni šestak koji razvija 125 KS, a ne “zabavniji” 2.5-litarski motor koji proizvodi 168 KS u modelu 325i.
Kada je bio nov, bile su mu potrebne 10,2 sekunde da ubrza od 0 do 100 km/h. Inače, motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem.
BMW je u od 1982. do 1994. proizveo 2,3 miliona primeraka modela Serije 3 E30.
Izrađivao se u verzijama sa 2 i 4 vrata, karavan varijanti, ali i kao kabriolet.