Stari BMW automobili, posebno oni proizvedeni osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka, danas su veoma traženi i cenjeni na tržištu, a to se ne odnosi samo na modele visokih performansi kao što su M3 i M5.
Kolekcionari su u potrazi za najbolje očuvanim automobilima sa minimalnom pređenom kilometražom i za njih plaćaju dosta novca. Oni koji poseduju čak i “običnije” modele 318i i 320i mogu za njih dobiti velike sume.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2022/02/6816806066210c1c39abc3248638096_v4_big.jpg)
“Ekstreman” primer je BMW Serije 3 E30 proizveden 1990. godine, koji se nedavno pojavio na nemačkom tržištu polovnih automobila, piše Klix.ba.
Lakiran je u Diamond Schwartz metalik boju za koju se navodi da je u savršenom stanju, ali ipak najviše pažnje privlači njegova kilometraža jer je prešao svega 6.018 km.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2022/02/5157798836210c1c3ae004891546902_v4_big.jpg)
Oni koji traže ovakav ili sličan automobil teško da će pronaći mnogo primeraka sa tako malom kilometražom, a prodavac je verovatno zbog toga i ukupnog stanja svog četverotočkaša postavio cenu od 36.000 evra.
Kako se navodi, ovaj E30 ima 15-inčne alu felne, a ne standardni 14-inčni set. Opremljen je sportskim ogibljenjem, M-tech upravljačem, prednjim maglenkama, električnim podizačima prozora i šiberom.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2022/02/14383889096210c1c3c1108830174572_v4_big.jpg)
S obzirom da je reč o modelu 320i, ispod haube se nalazi 2.0-litarski M20 redni šestak koji razvija 125 KS, a ne “zabavniji” 2.5-litarski motor koji proizvodi 168 KS u modelu 325i.
Kada je bio nov, bile su mu potrebne 10,2 sekunde da ubrza od 0 do 100 km/h. Inače, motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2022/02/482135726210c1c3d4dc7998347335_v4_big.jpg)
BMW je u od 1982. do 1994. proizveo 2,3 miliona primeraka modela Serije 3 E30.
Izrađivao se u verzijama sa 2 i 4 vrata, karavan varijanti, ali i kao kabriolet.