I ne biraju mnogo. Naravno, posebno su skupi GVX i kabrio, ali sasvim solidno prolazi i običan Yugo, koji se vizuelno ne razlikuje bitno od onih koji su dominirali našim putevima devedesetih. Poslednji primer dolazi sa aukcijske platforme Bring-A-Trailer.
U pitanju je sasvim običan Yugo GVL iz 1988. godine, koji je sa manje od 108.000 km sasvim običan automobil. Sudeći po fotografijama, u pitanju je primerno održavan automobil. Do 2021. bilo je kod prvog vlasnika, koji je po svemu sudeći spasao 1,1-litarski motor sa 55 KS.
Ali pogledajte ovo, primerak je prodat po ceni od 9001 USD, što je potvrdilo da 12.100 USD za kabriolet verziju nije bila samo slučajnost ili ishitreni potez nekog “jugonostalgičara”.
Amerikanci, izgleda, prepoznaju određene kvalitete Zastavinog proizvoda, kojeg su se u bivšoj zemlji olako odrekli kao sramnog poluproizvoda. Sve više ljudi navodi loše održavanje kao glavni uzrok lošeg imidža Yuga u Americi.
Tako, u komentarima ove aukcije, jedan komentator navodi da je imao rent-a-car kod Jugasa, koji je iznajmljivao za samo 10 USD/dan i pritom zarađivao pristojno.
Kaže da je bilo potrebno samo redovno servisirati automobil i menjati zupčasti kaiš na vreme. Jedan primerak i danas vozi i hvali njegovu nisku potrošnju goriva.
U svakom slučaju, IYugo je definitivno traženiji preko bare. Ko zna, možda uskoro budemo svedoci izvoza Srbije u Ameriku. Uostalom, nema smisla da se kontejneri koji nam donose američke klasike ne vraćaju sa Zastavom.
B92.