16. Februara 2021.

WRC 2021 – Tanak i Nojvil najbrži na reli testu u Estoniji, Gryazin se slupao na snijegu

Big Portal

Bio je to jedan sprint reli sa samo 8 brzinskih ispita, ali, vrlo težak….Vozilo se po totalno snežnoj podlozi, u pravom zimskom ambijentu, temperatura oko nule a brzinci sa puno nezgodnih krivina, neke i sa kontra nagibima i rupama a bilo je i skakaonica i dugačkih pravaca kroz šumske predele..

Koliko se vozilo brzo najbolje se može zaključiti po prosečnim brzinama vodećih….a na vrhu su bili, možete već pogoditi, domaćin, Estonac Ot Tanak i njegov timski rival Belgijanac Tieri Nojvil. Tanak je bio najbrži na svih 8 brinskih ispita i sa 33.4 sekunde prednosti osvojio prvo mesto ispred Nojvila.

Na nekoliko brzinskih ispita prosečna brzina je bila preko 130 km/h….a najbži prosek je pokazao da je to bila brzina od 135,5 km/h. Na dugačkim pravcima se vozilo znatno brže a medju onima koji su baš u tim momentima pojurili pa i previše rizikovali bio je i 23. godišnji odlični Rus, Nikolaj Grjazin, sa „folksvagen polom GTI R5“.

Grjazin je na trećem ispitu, u generalnom u klasi, „za dlaku“ prestigao svog rivala, Estonca Egona Kaura, takodje u „vw polu“. Probio se na prvo mesto, ali, onda je pri punoj brzini i na jednom spustu izgubio kontrolu, izleteo sa staze i svom silinom se zabio u sneg, prilično havarisavši svoj automobil i naravno odustao…Nije povredjen iako je svaki udarac u bilo kakvu prepreku često opasniji od prevrtanja…

Za dvojac HJUNDAIA reli Talve je bio izvanredna prilika da provere svoje umeće na snegu jer za deset dana počinje WRC ARCTIC RALLY u Finskoj koji će biti posebno zanimljiv i koji će se takodje voziti na snežnim brzinskim ispitima. Italijanski gigant PIRELI je već odavno svima isporučio svoje zimske i uže pneumatike a majstori iz elitne WRC kategorije uveliko rade na pravim profi testovima i u vrlo sličnim uslovima koje će zateći u Finskoj.

Poznavaoci relija, najatraktivnije discipline auto sporta vrlo dobro znaju da vožnja po snegu iziskuje i veliku brzinu ali i maksimalnu preciznost jer svako veće izletanje dovodi do havarija u debelom snežnom prekrivaču koji zna da bude opasna čvrsta prepreka i mesto gde automobil ostaje zarobljen u belim smetovima.

Možda se sećate jednog od ranijih relija u Švedskoj, gde se na dugim pravcima vozilo sa uskim gumama i sa spajkovima i preko DVESTA NA SATA, pa je čuvena Mišel Muton, ispred komisije FIA za bezbednost, sugerisala organizatorima da se skrate duži ravni delovi…

Predstojeći reli u Finskoj bi trebao da bude velika prilika za Fince i severnjake, dakle za Tanaka, Rovanperu, Olivera Solberga, Mikelsena, Lapija, Vejbija, Hutunena… Od ostatka Evropljana jedino je Ožie uspeo da trijumfuje u Švedskoj, dva puta…

Mladi zaljubljenici u reli svakako su svoja srca već odavno poklonili „juniorima“, 19. godišnjem Oliveru Solbergu koji debituje sa najjačim vozilom „hjundaia WRC“ i 20. godišnjem Kaleu Rovanperi, sjajnom sa „tojotom WRC“…

Arctic reli će doneti zanimljivo rivalstvo u elitnoj klasi, prvenstveno izmedju vozača Tojote i Hjundaia a posebno interesantno će biti u kategoriji WRC 2, gde će se ogledati skoro deset odličnih vozača, Mikelsen, Lapi, Vejbi, Hutunen, Furmo, Grjazin, pa zatim trofejni Švedjanin Matias Ekstrom, 42. godišnji šampion serije „DTM“, svetski prvak reli krosa, šampion Švedske na turing trkama, kao i Čeh Martin Prokop, pet puta učesnik maratona Dakar i ove godine veoma dobar na Dakar reliju…na 12. mestu..

U WRC 2 klasi, ipak favoriti su po mnogima Norvežanin Andreas Mikelsen, sa fabričkom „Škodom fabijom“ i Finac Esapeka Lapi sa „vw polom GTI R5″….

Djordje Djenić–Mojsvetbrzine.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare