Dokaze o ovakvom stanju pruža analitička kompanija AdDuplex, koja prati nivo distribucije različitih verzija softverskih platformi i redovno objavljuje rezultate i analize istraživanja tržišta.
Prema navodima AdDuplexa, tržišno učešće Windowsa 11 je tokom marta bilo gotovo nepromenjeno u odnosu na rezultate iz februara. Istovremeno, Windows 10 21H2 verzija je tokom istog perioda zabeležila određeni rast, a tokom marta je postala najpopularnija verzija operativnog sistema.
Izveštaj ukazuje na to da je Windows 11 ostvario tržišno učešće od 19,4% (tokom februara je ono iznosilo 19,3%). Uprkos manjem povećanju, Windows 11 je i dalje treći po popularnosti. Ispred njega su Windows 10 21H2 (rast na 28,5%) i Windows 10 21H1 (pad tržišnog učešća sa 27,5% na 26,5%).
Naravno, značajno povećanje tržišnog udela Windows 10 21H2 je podstaknuto prestankom podrške za Windows 10 20H2 verziju, koja se završava u maju.
Kada su u pitanju razlozi sporije prihvaćenosti Windowsa 11, tu su svakako minimalni sistemski zahtevi koji su potrebni za instaliranje operativnog sistema, koje ne zadovoljavaju svi računari. Pored toga, nadogradnja na Windows 11 je opciona, što takođe ne pomaže kod distribucije OS-a.