Ova pravila spominju se u podsjetniku unutar aplikacije, kao i na stranici za pravila o privatnosti. Zakopan u gomili pravnog žargona u obavještenju, nalazi se i dio u kom piše kako će WhatsApp da radi sa drugim aplikacijama u okviru kompanije Facebook, a to su, na primjer Instagram i WhatsApp.
Tako ćete, prihvatanjem ugovora, Facebooku pružiti veliki broj ovlašćenja koje ne idu baš uz aplikaciju za enkriptovanu razmenu poruka, što je imidž kakav WhatsApp već dugo pokušava da održi.
Kako piše u tekstu, razlog za ovo dijeljenje podataka je pokušaj da se poboljša rad i da se još više personalizuju i povežu sve aplikacije unutar kompanije Facebook.
U svim aplikacijama, reklamira se, tako ćemo dobiti “poboljšane usluge, bolje prijedloge i reklame skrojene prema našem ukusu”. Problem je, doduše, što zadiranje u privatnost ne staje na tome, prenosi tPortal.
Facebook će pristup vašim podacima pružiti i spoljnim kompanijama, uključujući oglašivačima koji koriste njegove usluge. Ako vršite bilo kakvu interakciju sa oglašivačem ili prodavnicom, njihovi vlasnici će dobiti uvid u vaše podatke.
Ista stvar važi i za funkcije poput gledanja video-snimaka unutar WhatsApp-a. Ako kliknete na video, program za reprodukciju će izvoru moći da ustupi pristup vašoj IP adresi.
Da stvari budu još gore, WhatsApp vam ne daje opciju da zadržite privatnost – moraćete da prihvatite nova pravila do 8. februara 2021. godine, ili jednostavno da ostanete bez naloga.