9. Novembra 2019.

Vruća tema u zemlji: Neke Japanke ne smiju na posao s naočalama

Big Portal

Lokalni mediji pišu da su neke firme svojim radnicama zabranile dolazak na posao s naočarama iz više razloga, piše BBC.

Navodno su neki trgovački lanci pojasnili da prodavačice koje nose naočare odaju “hladan utisak”.

Tema je na društvenim mrežama izazvala žestoku raspravu o odevanju i ženama na radnom mestu. O ovoj su temi pisali tv-mreža Nippon i Business Insider, ističući da firme u raznim japanskim industrijama zabranjuju zaposlenima nošenje naočara.

Kompanije su, pak, kao razlog navele bezbednosne razloge kada se radilo o radnicama u vazduhoplovnim firmama, a kada su posredi bile radnice u sektoru lepote i kozmetike, navodno su navele da se kod onih s naočarama ne vidi dobro šminka.

Nije poznato jesu li takve “zabrane” utemeljene na pravilima kompanije ili su odraz društveno prihvaćene prakse na tim radnim mestima. Bilo kako bilo, tema je izazvala žestoku raspravu na društvenim mrežama.

Tema je na Tviteru postala viralna, a u Japanu je postao popularan hešteg naočare su zabranjene.

Profesorka sociologije na Univerzitetu u Kjotu, Kumiko Nemoto kaže da ljudi reagujuna “staromodan” način.

“Razlozi zbog kojih žene u Japanu ne bi smele nositi naočare na radnom mestu zaista su besmisleni. Zapravo je reč o rodnom pitanju i sve je to zapravo vrlo diskriminišuće”, kazala je, dodavši da takav stav odražava “stari tradicionalni japanski način razmišljanja”.

“Ovde se ne radi o tome na koji način žene obavljaju svoj posao. Firme vrednuju žene po njihovom izgledu i na temelju njihove ženstvenosti, a nošenje naočara smatra se neženstvenim”, kaže Nemoto.

Rasprava se nastavlja na nedavnu kontroverznu temu nošenja cipela s visokim potpeticama u Japanu.

Naime, glumica i spisateljica Jumi Išikawa pokrenula je peticiju o ukidanju pravila po kojem Japanke na posao moraju dolaziti u cipelama s visokim potpeticama. Njen je pokret dobio veliku podršku i veliki broj pratilaca na društvenim mrežama.

Većina ih je napisala da je naziv peticije pod heštegom #KuToo zapravo povezan s kampanjom #MeToo. Slogan je stvoren na temelju japanskih reči “kutsu” – cipele i “Kutsuu” – bol.

Izvor: Index

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare