Cene goriva su visoke, a kućni budžeti sve plići. Mnogi od nas taktiziraju sa punjenjem goriva, čeka se poslednji trenutak, a često se ide i dalje od toga, vozi se na rezervi, sa uključenom lampicom, gotovo do poslednje kapi goriva. Koliko to šteti automobilu?
Mnogo se pisalo o ovoj temi, a evo šta kažu stručnjaci.
“Apsolutno bi trebalo da izbegavate vožnju sa rezervoarom koji je gotovo prazan. To može da dovede do skupih oštećenja sistema za ubrizgavanja goriva”, upozorava Hans-Ulrih Sander, stručnjak za motorna vozila u nemačkoj organizaciji TÜV.
Kod starijih vozila, rad s minimalnom količinom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i poslednje kapi goriva često je rezultirao oštećenjem sistema goriva.
Kvar na pumpi za gorivo nije bio neuobičajan, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hese iz TÜV-a. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati čak i kvarom motora.
Kod starijih dizelaša sa mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja na rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ručno odzračivanje putem ručne pumpe u motornom prostoru.
Savremeni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se rezervoar isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savetuju da se rezerva ne potroši u potpunosti.
Uprkos korišćenju filtera za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpe poslednje zalihe iz rezervoara.