Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba.
Njemački proizvođač automobila Mercedes Benz povlači skoro milion starijih modela vozila iz celog sveta zbog potencijalnih problema sa sistemom za kočenje.
Kompanija je saopštila da će kontaktirati vlasnike vozila zbog mogućeg uticaja, kako se navodi, napredne korozije na njihovim kočnicama.
“Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba”, kažu iz kompanije koja je generalni distributer kompanije Mercedes-Benz AG u Srbiji.
Kako je saopštila kompanija na globalnom nivou opoziv se odnosi na ukupno 993.407 vozila. U pitanju su automobili proizvedeni između 2004. i 2015. godine iz njihove serije SUV vozila ML i GL i luksuznih minivanova R-klase.
Iz kompanije koja zastupa Mercedes u Srbiji potvrđuju da se ova servisna mera sprovodi na svim tržištima i predstavlja ustaljen proces kojim svi svetski proizvođači vozila poboljšavaju kvalitet svojih proizvoda. Takođe ističu da su svi neophodni radovi po ovom pitanju potpuno besplatni za kupca.
“Otkrili smo da u nekim od tih vozila na funkciju pritiskanja kočnica može da utiče napredna korozija u predelu kućišta”, napominje u svom saopštenju Mercedes. Dodaju da je moguće da manevar posebno snažnog kočenja izazove mehaničko oštećenje na pojačivaču kočnice čime je rizik od sudara povećan.
Iz Mercedesa su poručili da odmah počinju sa povlačenjem i da će taj proces uključiti kontrolu potencijalno neispravnih vozila i zamenu delova ukoliko bude potrebno.
Kompanija potvrđuje da se strogo pridržava svih procedura propisanih od strane proizvođača, kao i zakonskih propisa Republike Srbije, uz saglasnost nadležnog ministarstva. Navode da će kao i u poslednjih 10 godina, sve informacije će biti objavljene na portalu ministarstva trgovine.
“Kupcima se šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled i/ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi u vezi sa čim se opoziv objavljuje, i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i/ili eventualnih prepravki od strane proizvođača. Vlasnici pomenutih modela mogu da i direktno kontaktiraju najbližeg ovlašćenog servisnog partnera kako bi proverili da li je njihovo vozilo obuhvaćeno opozivom”, poručuju iz kompanije, piše Biznis.rs.
B92.