[ad_1]
Zeleno rešenje za mobilnost ljudi ali i za zabavu stiže sa znakom Lamborginija. Nije reč o super-sportskom automobilu sa stotinama „konja“, već o električnom trotinetu
Ponuda električnih trotineta kod nas je postala vrlo ozbiljna. Iako svi oni imaju istu funkciju – brz i jeftin prevoz kroz gradsku gužvu, njihove karakteristike se prilično razlikuju. Nije reč samo o snazi motora, već i o mnogim drugim parametrima.
Za početak, Lamborghini AL1 se izdvaja magnezijumskim ramom, sa malom masom od svega 13 kilograma. Izgleda vrlo atraktivno, ne samo zbog „lambo“ znaka, već i zbog gazeće površine iz jednog dela. Dostupan je u crnoj, plavoj i beloj boji. Točkovi su prečnika osam inča, sa punim gumama.
To znači da ne morate da brinete da li će se guma probušiti ili ispumpati. Sa druge strane, ovo rešenje je malo neudobnije preko asfalta krupnije granulacije, ali je zato dosta trajnije od guma sa vazduhom.
Najveći utisak na nas je ostavio kvalitet konstrukcije i završne obrade. Za razliku od nekih trotineta koji imaju problem sa luftom volana, pre svega u delu gde je zglob za preklapanje, kod „lamborginija takvih problema nema.
Trotinet je maksimalno utegnut i čvrst prilikom prelaska preko većih neravnina. Za pohvalu je i to što kompletna električna instalacija prolazi kroz sam volan, pa nema nikakvih kablova i sajli koje štrče sa strane i na koje biste mogli da se zakačite.
„Lambo“ ima prednju kočnicu koja radi po principu rekuperacije; to znači da prilikom kočenja i usporavanja puni bateriju. Komanda kočnice je na levom rukohvatu, simetrično sa komandom gasa koja je na desnom.
Pozadi nema disk kočnice, već je klasična, mehanička. Poželjno je tokom vožnje kočiti sa obe istovremeno, što znači da jedna noga uvek mora da bude u pripravnosti za slučaj iznenadnog kočenja.
Za one koji nikada nisu vozili električni trotinet, u prvom trenutku će biti malo nesigurni, ali posle malo vežbanja brzo će se navići i shvatiti da je usporavanje i zaustavljanje vrlo bezbedno. To je vrlo važno, s obzirom da „lambo“ sa lakoćom dostiže maksimalnu brzinu.
Na volanu je jednostavan displej i jedan taster. Preko njega se trotinet pali dužim klikom. Dupli klik pali svetla i ambijentalno osvetljenje. Standardni klik menja jedan od tri moda. Prvi omogućava maksimalnu brzinu od 5 km/h, drugi je standardni „S“ mod sa maksimalnom brzinom od 15 km/h, a treći je crveni „S“ režim sa kojim „lamborgini“ trotinet može da razvije 25 km/h.
Ovo je elektronski ograničena brzina koja je propisana zakonom. Koliko je motor od 350 vati snažan, govori i činjenica da vrlo ozbiljno ubrzava sve do nekih 23 km/h, a onda naglo posustane kako ne bi premašio ograničenje.
Ima i snažnijih trotineta, ali se pokazalo da je 350 vati više nego dovoljno za vožnju po ravnom i lagane uzbrdice. Sa odraslom osobom od 82 kilograma, lako savladava blaže uspone i to brzinom od nekih 22-23 km/h. Maksimalan savladivi uspon je 12 posto.
Komanda gasa je nešto osetljivija i ima ugrađen tempomat. Aktivira se posle konstantnog držanja u trajanju od pet-šest sekundi. Poništava se ponovnim pritiskanjem gasa ili pritiskanjem tastera kočnice. Zanimljivo je da je komanda elektronske kočnice vrlo precizna i omogućava vrlo fino doziranje kočne sile.
Može da deluje iznenađujuće snažno, čak i pri malim brzinama, iako je u pitanju rekuperacija, odnosno kočenje elektro-motorom. Tek pri brzinama manjim od tri kilometra na sat slabi njeno dejstvo, pa je potrebno aktivirati i zadnju. Kao što smo već pomenuli, preporuka je da se koči sa obe istovremeno, kao i na svim ostalim dvotočkašima.
Autonomija je od 25 do 30 kilometara u zavisnosti od vrste podloge, brzine, temperature ali i visine i mase vozača. Kapacitet baterije je 280 Wh, odnosno 7,8 Ah. Radi pod naponom od 36 volti i za punjenje je potrebno tri do pet sati.
Drugim rečima, bez problema možete na posao električnim „lamborginijem“ na dva točka. Punjač je mali i lako staje u ranac. Na volanu je i zakačaljka koju možete da iskoristite kao privremeno rešenje za kese, s obzirom da bilo kakav teret koji visi na njemu narušava stabilnost. Zato je za preporuku dobar ranac ukoliko nešto nosite i obavezna kaciga!
Aleksandar Bursać
Podešavanja preko aplikacije
Za dodatna podešavanja i praćenje statistike vožnje koristi se aplikacija. Instalacija na mobilni telefon je jednostavna, kao i povezivanje sa trotinetom preko blutut konekcije. Ovde možete da vidite koliko je ukupno prešao, kao i da podesite neke od bitnih parametara. Na primer, možete da uključite ili isključite mogućnost tempomata.
Takođe, možete da onemogućite davanje gasa iz stanja mirovanja, već tek kad se malo zaletite odguravanjem. Na taj način izbegavate da se motor prevrti u mestu i zloupotrebu koja bi dovela do kvara i spaljivanja guma.
Možete i da zaključate startovanje motora u cilju sprečavanja krađe ali i da podesite boju osvetljenja.
Bezbednosne preporuke
Preporuka je da električni „lamborghini“ na dva točka ne voze osobe mlađe od 16 godina. Preporučena visina vozača je od 130 do 200 cm, a maksimalna težina 100 kilograma. Na kraju, važno podsećanje se odnosi na kacigu; sasvim su dovoljne i one biciklističke.
Lamborghini AL1
Ram: legura magnezijuma
Maks. brzina: 5/15/25 km/h
Maks. uspon: 12%
Kočnice: regenerativna i mehanička
Pneumatici: 8 inča, puna guma
Maks. struja: 13A
Motor: 350 W, bez četkica
Nosivost: 100 kg
Radna temp: 0-45 °C
Baterija: 36V, 7,8 Ah, 280 Wh
Masa: 13 kg
Dimenzije: 1180/530/1160 mm
Vreme punjenja: 3/5 sati
Domet: 25-30 km
Nivo zaštite: IPX5
Komentari
[ad_2]
Originalni članak