8. Novembra 2021.

Volvo upozorava: Emisije električnih automobila mogu biti veće od benzinaca

Big Portal

Tvrdnje su iznete da bi se poklopile s klimatskim samitom COP26 u Glazgovu i kao deo revolucionarnog novog pristupa transparentnosti koji je usvojila marka, a koji uključuje objavljivanje izveštaja ‘Procena životnog ciklusa‘ za čisto električni C40 Recharge vredan 57.400 funti, piše Jutarnji.hr

Zaključak izveštaja je da su emisije gasova staklene bašte tokom proizvodnje električnog vozila gotovo 70 posto veće od proizvodnje benzinskog modela, što je uglavnom rezultat intenziteta ugljenika u proizvodnji baterija i čelika, kao i zbog povećanog udela aluminijuma u utičnicama u plug-in vozilu, prenosi Jutarnji.hr.

Volvo ističe da EV C40 Recharge ima daleko niži ugljenični otisak od njegove uporedive benzinske verzije tokom ‘faze korišćenja‘. Ipak, i njemu će biti potreban duži period vlasništva da nadoknadi veće emisije iz proizvodnje. ‘Električni Volvo C40 treba da pređe oko 110.000 kilometara da bi imao manji uticaj ugljeniika od benzinske verzije‘.

Kad se puni čistom energijom, poput one dobijene iz vetra, životni ciklus CO2 novog električnog SUV-a se svodi na otprilike 27 tona CO2, što je skoro pola manje u odnosu na 59 tona kompaktnog SUV-a XC40 kojeg pokreće benzinski motor. Ako se C40 Recharge puni koristeći globalnu energetsku mešavinu, koja je 60 posto dobijena iz fosilnih goriva, onda se ta brojka povećava na čak 50 tona, pri čemu se ekološki dobici značajno smanjuju u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom.

Volvo kaže da već preduzima aktivne korake za rešavanje ovih emisija, uključujući planiranu saradnju na razvoju čelika bez fosila i sa svojim dobavljačima baterija za proizvodnju baterija korišćenjem 100 posto obnovljive energije. Pritom, poziva ostale proizvođače na preduzimanje istih koraka.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare