Među brojnim konceptima koji su izašli iz radionica proizvođača iz Volfsburga, a nisu dočekali produkcijske verzije, izdvaja se W12 Concept.
U periodu od polovnine 1990-ih, pa do početka 21. veka, Volkswagen je radio na supersportskom automobilu. Prvi koncept nastao kao plod ovog projekta napravljen je 1997. u saradnji sa italijanskom firmom Italdesign.
Projektni zadatak je bio da se izradi karoserija supersportskog kupea u koju će moći da se ugradi centralno postavljeni W12 motor, dok bi pogon bio na sva 4 točka.
Ovaj automobil nosio je oznaku”Synchro” i bio je ofarban u atraktivnu žutu boju, a premijeru je imao na tokijskom sajmu automobila 1997. W12 motor je isporučivao 419 KS (308 kW).
Bio je to samo početak, s obzirom da se godinu dana kasnije na ženevskom auto-salonu pojavio W12 Roadster – verzija sa otvorenim krovom.
Za pogon je upotrebljen isti 5.6-litarski W12 sa 419 “konja”.
Na sledeći W12 Concept čekalo se tri godine.
Tokijski sajam automobila 2001. bio je domaćin premijere koncepta u narandžastoj nijansi koji je ovog puta imao oznaku W12 Nardo, po čuvenoj test-stazi u Italiji.
Ovoga puta, Volkswagenov 5.6-litarski W12 sa 4 turbo punjača proizvodio je čak 598 KS i 620 Nm.
Koncept W12 Nardo bio je u stanju da iz mesta do “stotke” stigne za samo 3,5 s, dok je maksimalna brzina iznosila 357 km/h.
Iako je VW kasnije lansirao produkcijske modele Phaeton i Touareg sa W12 motorom, ni jedan od W12 supersportskih konceptnih automobila nije dobio svoju serijsku verziju.
Doduše, Volkswagen nije zvanično ni obećavao nešto tako, uz tvrdnju da su ova vozila napravljena sa ciljem da se na njima testiraju W12 pogonske jedinice koje će se kasnije koristiti u drugim produkcijskim modelima nemačkog proizvođača.
B92