Radi se o novorazvijenom dizel gorivu koje sadrži bio-komponente.
Po nemačkom proizvođaču, korišćenje parafinskih goriva bi trebalo značajno da doprinese smanjenju emisije ugljenika, i to za 70 do 95 odsto u poređenju s konvencionalnim dizelom.
Materijal izdat za medije je uglavnom fokusiran na flotna vozila, ali nemačka marka ističe da su svi VW-ovi modeli s četvorocilindarskim dizelašima (TDI), isporučeni od juna ove godine, odobreni za korišćenje parafinskih dizel goriva, u skladu s evropskim EN 15940 standardom. U dotične modele su uključeni Tiguan TDI, kao i osma generacija Golfa u GTD izdanju.
„Kroz upotrebu ekološki podobnih goriva u odobrenim Volkswagenovim modelima, omogućili smo kupcima širom Evrope da značajno smanje emisiju CO2, tamo gde su parafinska goriva dostupna. Primera radi, korišćenje ovih goriva je razumna dodatna opcija, posebno za kompanije s mešovitom flotom, sastavljenom od modela s električnim i konvencionalnim pogonom“, rekao je profesor Tomas Garbe, šef sektora za benzinska i dizel goriva u Volkswagenu.
Parafinska goriva se proizvode iz bioloških nusproizvoda i otpadnog materijala, kao što je hidrotretirano biljno ulje (HVO). Biogoriva poput navedenog, već su dostupna na tržištu, s projekcijom da će se njihov udeo povećati na 20 do 30 odsto na energetskom tržištu Evrope u narednih deset godina.
Primeri parafinskih dizel goriva koja su već dostupna na tržištu su C.A.R.E dizel, NEXTBTL i HVO.
Takođe postoji mnogo rasprostranjenija dizel opcija, aditivirana parafinskim komponentama. Za nju se kaže da je u skladu s EN 590 standardima. Primeri su Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion i Aral Ultimate Diesel. Svi dizel motori, uključujući i starije, mogu da koriste potonje navedene tipove goriva.
Vrele Gume