Volkswagen potvrdio degradaciju baterije od 8% u prvoj godini korišćenja ID.3 - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Volkswagen potvrdio degradaciju baterije od 8% u prvoj godini korišćenja ID.3

Slučaj Volkswagena ID.3 iz 1st serije, koji je izgubio 7,5 odsto inicijalnog kapaciteta baterije u prvoj godini eksploatacije, izgleda da je i „zvanično“ potvrđen.

Battery Life je elektroautomobilski entuzijasta i YouTuber, koji je testirao sopstveni ID.3 1st pri brzini od 90 km/h nakon godinu dana i 22.644 pređena kilometra. Poređenje vrednosti vezanih za domet i potrošnju kada je automobil bio nov i posle godinu dana, pokazuje da baterija pruža 4,4 kWh (odnosno 7,5 odsto) manje električne energije.

To je popriličan gubitak, ali je i upotreba automobila bila specifična: „…automobil je prešao 15.000 kilometara  u prva tri meseca vlasništva. U to vreme, gotovo isključivo (u 90 odsto slučajeva) je baterija punjena na 100 kW DC brzim punjačima „do vrha“, i redovno je pražnjena do ispod 10 odsto SOC-a (stanje napunjenosti). Kasnije se korisnički profil promenio na punjenje na 11 kW AC i do 80 odsto SOC-a.“

autonet • Volkswagen odgodio prve isporuke modela ID.3, ali objavio cijene

Battery Life primećuje da je bilo dosta negativnih ili emocionalnih komentara u vezi s rezultatima i metodologijom. Blogeri i vlogeri su u suštini (nezavisni) istraživači elektromobila „na prvoj liniji“, koji beleže i sakupljaju realne podatke, tako da nisu svima po volji.

Po ažuriranim podacima, Battery Life je proverio ID.3 koristeći profesionalnu aplikaciju, koja je pokazala dostupan kapacitet baterije od 54.148,72 Wh, što je 6,6 odsto manje od iskoristivih 58 kWh iz nove baterije od 62 kWh.

Volkswagen potvrdio degradaciju baterije od 8 odsto

Sledeći korak je bilo pitanje upućeno Volkswagenu u vezi s kapacitetom baterije, njenom „zdravstvenom stanju“ (SOH). To se desilo nakon 14 meseci i preko 25.000 pređenih kilometara.

Volkswagenov servisni centar je sproveo specijalnu proceduru punjenja i pražnjenja koristeći svoju opremu, utvrdivši da je SOH 92 odsto, što znači da je došlo do pada kapaciteta od osam odsto.

To sugeriše da je amaterska procena od 7,5 odsto nakon 12 meseci korišćenja preciznija nego što su mnogi očekivali.

U isto vreme treba naglasiti, a Battery Life to ističe, da novi elektromobili inicijalno gube nekoliko procenata kapaciteta baterije u svakom slučaju, da bi ta degradacija usporila. Povrh toga dolazi i specifična eksploatacija.

Vreme će pokazati kako stvari stoje, a u svemu je dobro što će Battery Life imati ID.3 u vlasništvu tokom trogodišnjeg lizing perioda, tako da ćemo sigurno dobiti i dodatne podatke.

Vrelegume.

Danas objavljeno

Audi pikap – ima li uopšte potrebe za nečim takvim?

Vanja A

Da li znate kako se vozi motocikl u grupi?

Vanja A

U Indiji će se proizvoditi EV sa autonomijom od 500 kilometara

Vanja A

Ostavite komentar