28. Juna 2019.

Volkswagen i Fiat Chrysler čekaju velike kazne ako ne smanje emisije izduvnih gasova

Big Portal

Proizvođači automobila Volkswagen i Fiat Chrysler bi mogli da se suoče s kaznama u visini od 1,83 milijarde evra odnosno 746 miliona evra ako ne smanje emisiju izduvnih gasova u skladu sa zacrtanim ciljevima Evropske unije za 2021. godinu, izračunali su u konsultantskoj firmi AlixPartners.

Najnovija studija te konsultantske firme pokazuje da će proizvođači automobila teško udovoljiti evropskim pravilima o smanjenju prosječne emisije izduvnih gasova u voznom parku putničkih automobila na 95 grama CO2 po kilometru do 2021. godine.

U AlixPartnersu su procenili visinu potencijalnih kazni na bazi nivoa emisija koju su proizvođači prijavili krajem 2017. godine. U međuvremenu su veliki proizvođači smanjili prosečnu emisiju CO2 većom prodajom električnih i hibridnih vozila.

U Volkswagenu ističu da planiraju da se usklade s evropskim pravilima, dok u Fiat Chrysleru najavljuju da će se poslužiti najjeftinijom opcijom kako bi ispoštovali pravila, što može uključiti i plaćanje kazni.

Među velikim automobilskim kompanijama kazne ne prete samo Volvou i Toyoti, koji mogu da prodaju svoje neiskorišćene kredite za emisiju štetnih gasova drugim proizvođačima, pokazalo je istraživanje.

Najveća kazna preti grupi Volkswagen jer je najveći evropski proizvođač automobila po tržišnom udelu. Kako bi ispunio evropska pravila o emisijama, od 2020. godine planira da masovno proizvodi električne automobile.

„Ako proizvodite teže automobile i imate veliki udeo u tržištu dizelskih automobila, morate napraviti domaći zadatak ako želite da ublaže moguće kazne. Potrošači prelaze na benzin i to treba nadoknaditi elektrifikacijom ili hibridizacijom”, rekao je direktor AlixPartnersa Elmar Kades.

U studiji Global Automotive Outlook AlixPartners procenjuje da će prodaja automobila u iduće tri godine stagnirati ili padati, pogađajući marže dobavljača i proizvođača automobila, posebno one koji nastoje da uravnoteže prodaju električnih automobila i onih s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Projekovanje i proizvodnja obe vrste motora, onih s unutrašnjim sagorevanjem i onih na struju, istovremeno košta proizvođače automobila 2,3 milijarde dolara po platformi godišnje, navodi se u istraživanju.

„Među najdramatičnijim trendovima je stagnacija odnosno pad potražnje u uslovima rekordnog nivoa ulaganja. Predviđamo opsežne mere smanjenja troškova na svim nivoima kako bi se pariralo padu marži”, izjavio je Kades.

Izvor:Seebiz.eu
Foto:Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare