Sada je sve izvesnije da će u novim postrojenjima biti organizovana proizvodnja SUV vozila iz “Škodine” i “Seatove” porodice. Reč je o “škodi karok” i “seatu ateka”. Ovi modeli će biti preseljeni u Srbiju iz češkog grada Kvasine, koji umesto ova dva terenca preuzima produkciju “folksvagen pasata”.
A, da je reč o velikom spremanju u nemačkom automobilskom gigantu svedoči i činjenica da će fabrike iz Edena i Hanovera, gde se do sada sklapao “pasat” biti specijalizovane za elektro-modele. Osim “karoka” i “ateke” u budućoj fabrici u našoj zemlji biće omogućena proizvodnja još tri modela.
Ipak, treba sačekati da uprava nemačke grupe u narednim danima i definitivno potvrdi plan da u Srbiju investira 1,4 milijarde evra, iako je to, kako tvrde izvori “Novosti”, samo formalnost. Očekuje se da bi iz naših postrojenja prvi četvorotočkaši mogli da izađu u 2023. godini.
Dugo se šuška da “Folksvagen grupa” traži lokaciju za novo postrojenje. Javno je saopšteno posle sastanka uprave polovinom novembra prošle godine. Tada su zacrtani strateški zadaci “Folksvagena” za narednih pet godina. Odlučeno je da će postrojenja u Emdenu i Hanoveru, u Nemačkoj, biti namenjena isključivo električnim vozilima. Spremajući rast na Starom kontinentu, Grupa će proširiti svoje proizvodne kapacitete nakon 2022. godine sa dodatnim pogonom u istočnoj Evropi.
– Nemačke fabrike posebno su pogodne za transformaciju proizvodnje električnih vozila, s obzirom na visoku stručnost i nivo kvalifikacija naših zaposlenih – rekao je tada Oliver Blume, član UO “Folksvagena”. – Usklađujemo tri fabrike u Cvikau, Emdenu i Hanoveru, sa našom strategijom elektrifikacije i time postavljamo temelje za proširenje naše električne flote.
Deo tog plana je selidba proizvodnje “pasata” u fabriku “Škode” u Kvasine, u Češkoj. Ovi modeli će se proizvoditi zajedno sa “škodom superb” i “kodijakom”.
– “Škoda karok” i “seat ateka”, koji se trenutno proizvode u Kvasinama, biće premešteni u novu grupu multibrend postrojenja. Grupa traži novu lokaciju u istočnoj Evropi – pisalo je u tadašnjem saopštenju.
I od tada traje licitiranje koja je to istočnoevropska zemlja najatraktivnija ovom automobilskom gigantu. U početku se spekulisalo sa Bugarskom, Rumunijom i Turskom, a odnedavno su kao moguće adrese slovile Makedonija i Srbija. Iz pregovaračkih krugova dosad je procurilo da bi u novo postrojenje “Folksvagen” uložio 1,4 milijarde evra, posao bi dobilo oko 5.000 radnika, među njima 650 inženjera. Izvoz iz tog postrojenja bi mogao da dostigne 4,5 milijardi evra godišnje. Kapacitet buduće fabrike biće 300.000 automobila godišnje.
Izvor:Novosti.rs
Foto:Autoblog.rs
Možemo li mi u RS da pravimo barem prednji lijevi žmigavac ?