Kampanja, koja je započeta u SAD nakon što je Fejsbuk odbio da preduzme akcije protiv statusa Donalda Trampa za koje su kritičari rekli da podstiču nasilje, sada je prerastao u međunarodni pokret, prenosi Gardijan.
Viber, u vlasništvu japanskog konglomerata Rakuten, ima tržišta u istočnoj Evropi, jugoistočnoj Aziji i sjevernoj Africi. Izvršni direktor kompanije Đamel Agaua rekao je da se na ovaj potez odlučio zbog “loše procjene Fejsbuka u shvatanju njegove uloge u današnjem svijetu”.
U srijedu je Viber povukao sve reklame sa Fejsbuka i njegove sestrinske aplikacije Instagram. Sada je kompanija započela intenzivniji proces uklanjanja sve Fejsbuk tehnologije iz sopstvenih aplikacija.
– Kompanija koristi brojne Fejsbuk alate. To je nešto što će povrijediti neke naše korisnike koji vole da koriste Fejsbuk Connect rešenja za prijavu. Uticaće i naše marketinške strategije, jer neće moći da koriste Fejsbuk oglašavanje za promociju svojih kanala. Nije laka odluka. Neće ubiti Vibera, ali boli – rekao je Agaua.
Odluka Vibera dolazi pošto se reklamni bojkot proširio širom svijeta. Prethodno su se na ovaj potez odlučili “The North Face” i “Patagonia”.
– Fejsbuk nije preduzeo dovoljno koraka da zaustavi širenje mržnje i opasne propagande na svojoj platformi. Od sigurnih izbora do globalne pandemije, preko rasne pravde, ulozi su previsoki da bi omogućili kompaniji da i dalje bude saučesnik u širenju dezinformacija, podstičući strah i mržnju – rekla je portparolka Patagonije.