20. Maja 2022.

Viber: Marketing putem mesindžera – Vodeći biznis trendovi u 2022. godini

Big Portal

Razlog za to je da oni omogućuju direktnu, jedan-na-jedan konverzaciju sa publikom i negovanje veze sa kupcima na način koji nije ostvariv putem drugih marketinških kanala. Jednostavno rečeno – to je izvrstan način za povezivanje s kupcima. Kao brend, tako možete kupca da držite u toku sa svakom transakcijom, da mu šaljete promotivne poruke (popusti, specijalne ponude) i da vodite razgovore koji pružaju sveobuhvatnu korisničku podršku. Sve to može se uraditi na brojne načine, uključujući personalizovane jedan-na-jedan poruke, poruke grupama ljudi u okviru različitih segmenata korisnika, ali i kreiranje automatskih nizova poruka.

Pred vama je pet ključnih trendova u slanju poruka kojima biznisi treba da se vode u 2022.

Prvi trend: Viši nivo personalizacije

S obzirom na to da korisnici tokom dana često gledaju u više različitih ekrana i stupaju u interakciju sa mnogo brendova, kompanijama biva sve teže da se istaknu i budu upadljivi. Kako aplikacije za razmenu poruka postaju sve popularnije, one počinju da uviđaju vrednost personalizovanih poruka ka svojoj publici, čime se stvara intimnija veza među njima.

Za kompanije koje imaju servis za odnose s klijentima (CRM od engleskog: Customer relationship management) i bazu podataka klijentata (CDP od engleskog: Customer data platform), ovo je savršeno vreme da te podatke stave u funkciju kako bi kreirali laserski precizno ciljane poruke, tj. sadržaj koji je relevantan za korisnika i u skladu s njegovim interesovanjima.

Drugi trend: Više vizuelnog sadržaja

Zbog uspona platformi poput Instagrama i Snepčeta, ljudi su navikli na to da često konzumiraju vizuelni sadržaj. Taj trend prenosi se i na marketing putem mesindžera, pošto kompanije koriste sve više vizuelnog sadržaja kako bi privukli pažnju kupcima. Unutar Vibera smo primetili izvanredne rezultate koje su brendovi postigli koristeći emodžije, vizuale i video-snimke u okviru svojih poslovnih poruka, a na izuzetno dobar prijem naišli su i Viber Objektivi (Lenses) i brendirani Rakuten Viber stiker (Stickers).

Kvizovi, ankete, igrice, iskustvo uvećane realnosti i ostale funkcije dostupne u aktuelnoj 2022. godini značajno proširuju spektar mogućnosti kako bi brendovi proizveli raznolik i privlačan sadržaj koji će zaokupili pažnju publike – čineći je aktivnijom. Takođe, dodatna prednost takve vrste sadržaja jeste što interakcija može da se meri, a izvedeni podaci bili iskorišćeni za stvaranje efektnijeg sadržaja u budućnosti.

Treći trend: Povećana usredsređenost na angažovanje i uključenost korisnika

Za razliku od tradicionalnog marketinga, poruke na Viberu poseduju inovativnu dimenziju dvosmerne komunikacije. Kompanije počinju da uviđaju dragocenost mobilnih poruka za istinsko povezivanje s kupcima kroz razgovor, umesto da im kao dosad samo šalju poruke bez mogućnosti da od njih dobiju odgovor. Kako bi se korisnici što više uključili i izgradili pravi međusobni odnos, kompanije i brendovi moraju da kreiraju poruke koje su relevantne i interesantne. Takođe, brendovi moraju da budu brzi u odgovorima i da su na raspolaganju za bilo koje pitanje kupaca. Fokusom na što veću uključenost kupaca, kompanije mogu da stvore još prisniji odnos, a to kod kupaca zauzvrat stvara veći osećaj zadovoljstva i uvećava njihovu odanost. Vodite konverzaciju – a ne monolog!

Četvrti trend: Više automatizacije

Kako sve više ljudi koristi aplikacije za razmenu poruka, kompanije redovnije uočavaju veliku prednost u upotrebi čet botova ili drugih automatizovanih servisa za poruke za koje nije potrebno bilo šta raditi manuelno. Takve poruke se mogu koristiti u brojne svrhe, kao što su podsetnici za sastanke, ažuriranje statusa porudžbine i slično. Najveća prednost jeste u tome što – usled njihovog pametnog korišćenja – marketing menadžeri sada mogu da se koncentrišu na kompleksnije zadatke i druge aspekte poslovanja.

Peti trend: Najbolji mogući vid strateškog upravljanja poslovanjem

Analitika je postala neophodan alat u poslu svakog marketing menadžera. U 2022. godini, kompanije ne mere samo stepen otvaranja poruka, konverziju i broj klikova na link u porukama (CTR, od engleskog: Click-through rate), već upotrebljavaju i sofisticiranija merenja i vrše vrednosne procene marketinške kampanje do najsitnijih detalja.

Postoji više razloga zbog kojih korišćenje aplikacija za razmenu poruka za povezivanje s kupcima predstavlja veliki trend i sve je popularnije u 2022.

Prvi razlog jeste veliki doseg. Na svetu se sada aplikacije za razmenu poruka koriste više nego ikada ranije. Više od tri milijarde ljudi koristilo je aplikacije za razmenu poruka u 2021, a očekuje se da će više od 75% korisnika interneta širom sveta redovno koristiti neku od njih na mesečnoj osnovi do 2024. Ukratko rećeno – bićete u mogućnosti da doprete do velikog broja ljudi sa relativno malo truda. Znatno je verovatnije da će ljudi pogledati aplikaciju za razmenu poruka u odnosu na mejl, a to znači da već sada možete da komunicirate sa više ljudi u poređenju sa tradicionalnim metodama.

Drugi razlog jeste taj što se vreme provedeno na aplikacijama povećava tokom godina. Najnoviji Digital report 2022 govori nam da ljudi više vremena provode na aplikacijama za razmenu poruka nego na društvenim mrežama.

Treći razlog predstavljaju kvalitet uloženog vremena i povratna sprega – koji pružaju izuzetne rezultateS obzirom na to da komunikacija može da se odvija po modelu jedan-na-jedan i da može da se šalje sadržaj prilagođen interesovanjima kupca, vodeći marketing menadžeri koriste aplikacije za razmenu poruka da uvećaju prodaju.

Evo liste nekih marketinških aktivnosti koje brendovi preduzimaju na Viberu:

  • Nude popuste i posebne ponude
  • Plasiraju „prirodan“ (native) sadržaj i vode nenapadne reklamne kampanje
  • Otvaraju mogućnost prodaje i unakrsne ponude i prodaje kroz ekran/interfejs razgovora
  • Organizuju takmičenja, kvizove i ankete kako bi privukli pažnju kupaca
  • Pobuđuju ljude na veću aktivnost korišćenjem stikera i kreativnih, brendiranih objektiva
  • Ostvaruju interakciju sa potencijalnim kupcima i komuniciraju sa postojećom bazom klijenata
  • Pružaju automatsku korisničku podršku 00-24
  • Pomažu sa kupovinom i potencijalnim problemima sa dostavom u realnom vremenu
  • Nude programe za verne potrošače (tzv. „loyalty“ programe) i nagradne podsticaje
  • Objavljulju nove proizvode i specijalne ponude
  • Vode sveobuhvatne marketinške kampanje i usmeravaju promet i komunikaciju prema čet botovima, kanalima ili vebsajtovima.

Najnovija istraživanja pokazuju da 90% mušterija očekuje konstantnu interakciju s brendovima na različitim kanalima. Sa tim u vidu, ne treba zazirati od eksperimentisanja. Korišćenje aplikacija za razmenu poruka u svrhu marketinga i dalje je relativno novo polje, tako da nema jedinstvenog pristupa koji svima odgovara.

Sa sve širim priznanjem delotvornosti ovih inovacija na tržištu, probajte i vi različite tehnike i odredite šta najbolje funkcioniše za vaš biznis. Novi uspesi vas čekaju!

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare