Vespa je ovekovečena i u čuvenom filmu “Dolče vita” i smatra se za jedan od primera italijanske elegacije. Bila je simbol brzog posleratnog rasta standarda Italijana, ali modni trend.

Kako se navodi, Vespa se danas proizvodi na tri mesta, u Pontederi, mestu gde je pre 75 godina i počela proizvodnja, dok se za azijsko tržište izrađuje u Vijetnamu i Indiji.

Pre dve godine jedna kineska firma pokušala je da registruje i zaštiti adaptirani model Vespe kao novi izum, ali je evropska agencija za patente to odbila kao imitaciju, i tako potvrdila jedinstvenost čuvenog italijanskog skutera.
Inače, na italijanskom “vespa” znači osa, a mnogi vlasnici ovog skutera će potvrditi da dvotočkaš svojim osobinama omogućava brzi transport i neometano “zujanje” u saobraćajnim gužvama velikih gradova.
Vespa je bila zvezda u brojnim filmovima nastalim sredinom 20. veka, a jednu od nezaboravnih “uloga” imala je u ostvarenju “Praznik u Rimu”, sa Odri Hepbern i Gregori Pekom.
Osnovne dizajnerske postavke nisu se previše menjale, pa Vespu i danas krasi karakterističan retro dizajn.
Kompanija Piaggio, koja stoji iza imena najpoznatijeg skutera, predstavila je krajem 2017. električnu varijantu, prilagođenu dobu u kome živimo, kada su alternativni pogonski sistemi sve više zastupljeni

Vespa Elettrica može da pređe oko 100 km sa punim baterijama. Da bi se baterije ponovo napunile do maksimuma, potrebno je 4 sata punjenja na običnoj kućnoj utičnici. Piaggio je saopštio da je očekivani vek trajanja baterija 10 godina.
Osim toga, kompanija je iznela i podatak da će nakon 1.000 ciklusa punjenja kapacitet baterija iznostiti 80% početnog kapaciteta, što znači da će i autonomija u vožnji posle tog perioda biti smanjena na 80-ak km.
B92.