Veliki test – koja je najbolja zimska guma? - BIGportal.ba
Auto-moto Test

Veliki test – koja je najbolja zimska guma?

Bliži se novembar, što znači prelazak na zimske gume, a ekipa portala Auto Express je testirala najbolje zimske gume za predstojeću sezonu.

Na nekoliko testova prednosti i mana našlo se deset zimskih guma od isto toliko različitih proizvođača u dimenziji 225/45 R17.

  • Nokian WR Snowproof
  • Vredestein Wintrac Pro
  • Hankook i*cept RS2
  • Michelin Alpin 6
  • Continental WinterContact TS 860
  • Toyo Snowprox S954
  • Dunlop Winter Sport 5
  • Pirelli Winter Sottozero 3
  • Falken Eurowinter HS01
  • Goodyear UltraGrip Performance+

Svaka guma je testirana po sledećim kriterijumima:

  • kočenje po snegu
  • vuča po snegu
  • krug po snegu
  • upravljivost po snegu
  • akvaplaning* na pravcu
  • akvaplaning u krivini
  • kočenje na mokroj podlozi
  • upravljivost na mokroj podlozi
  • krug na mokroj podlozi
  • kočenje na suvoj podlozi
  • upravljivost na suvoj podlozi
  • otpor kotrljanja
  • buka u kabini
  • cena

Ponašanje guma na snegu i ledu je testirano na stazi “Beli pakao” u Ivalu (Finska) koja je u vlasništvu kompanije Nokian.

Testiranje po mokroj i suvoj podlozi je izvršeno na stazi u nemačkom Papenburgu, koja predstavlja umanjenu repliku Hokenhajma.

U konačnom poretku prvih pet guma dele nijanse, a Vredstein i Falken su na deobi pete pozicije.

Dunlop je ostvario generalno dobre rezultate, ali nije se našao na “pobedničkom postolju”.

Michelin je završio kao treći iza prošlogodišnjeg pobednika Continentala, dok je titulu najbolje zimske gume za sezonu 2019/2020 odneo Goodyear UltraGrip Performance+

Goodyear je ostvario impresivne rezultate na testovima zbog čega će sigurno privući pažnju vozača kojima je bezbednost prioritet.

Continental je možda izgubio “krunu” ali i dalje ima vrhunsku zimsku gumu, dok se Michelin pokazao izuzetno moćnim u mokrim uslovima vožnje, koji su u većem delu Evrope zastupljeniji tokom zime.

Adut Dunlopa su pre svega nizak nivo buke i ušteda goriva, dok je Vredstein ostao u sredni tabele zbog slabijeg rezultata na snegu i ekonomičnosti.

Nokian se ističe po privlačnoj ceni, ali nema najbolje izbalansirane performanse, dok bi Pirelli uprkos stabilnosti u zimskim uslovima morao da razvije savremeniju gumu jer je Winter Sottozero 3 na tržištu od 2013.

Pri dnu su Hankook koji takođe cilja pre svega kišu, a ne sneg, dok je poslednji na testu bio Toyo, mada postepeno napreduje.

B92

Danas objavljeno

Kaciga od 20 dolara je mogla da spriječi 1,4 miliona smrtnih slučajeva u posljednjih 12 godina

Vanja A

„Made in Germany“: nova Opel Astra budi emocije

Vanja A

Kako se pravilno čuvaju ljetnje gume

V.R.

Ostavite komentar