Veliki test: 21 elektromobil vožen do potpunog iscrpljivanja baterija - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Veliki test: 21 elektromobil vožen do potpunog iscrpljivanja baterija

Gotovo sva vozila su ostvarila rezultate bolje od nominalnih WLTP vrednosti.

Norveška automobilska federacija (NAF), sprovela je drugo veliko testiranje električnih vozila ove godine. Testiran je 21 novi elektromobil. Svi primerci su bili u potpunosti napunjeni i vozili su se do isteka „poslednje kapi goriva“. Cilj testa je je bio ne samo da se ustanovi autonomija u realnom saobraćaju, već da se vidi do koje mere je precizan WLTP ciklus.

Šta kaže NAF?

21 električno vozilo je voženo do potpunog stajanja i isključivanja, da bi se izmerio domet u realnom saobraćaju. Da bi se testirali svi automobili podjednako, ispitivanje je obavljeno bez prethodnog zagrevanja niti kabine niti baterije.

Svi automobili su voženi istom rutom istog dana u sličnom stilu vožnje i podjednakim podešavanjem klima uređja. Ruta se sastojala od vožnje u gradu, regionalnim putevima i auto-putevima do brzine od 110 km/h. Svi automobili su morali da pređu najmanje jedan planinski prevoj. Automobili s najdužom autonomijom su prošli dva dodatna planinska prevoja.

Test se fokusirao na domet, potrošnju i brzinu punjenja.

Od ukupnog broja vozila, jedino je Hyundai Kona prethodno testirana od strane ove organizacije. Ostalih dvadeset su bili Ford Mustang Mach-E (Long Range AWD i Long Range RWD), Tesla Model 3 (Standard Range i Long Range),  Volkswagen ID.3 Pro S i ID.4, Škoda Enyaq, Polestar 2, Audi e-tron GT, Hyundai Ioniq 5, Xpeng G3, BMW iX3, Mercedes-Benz EQA, Volvo XC40 Recharge, Citroen e-C4, Opel Mokka-E, Fiat 500e, Honda e i Mazda MX-30.

Rezultate možete proveriti u galeriji, ali ćemo se fokusirati na ona vozila koja su u najvećoj meri impresionirala NAF. Favorit je čini se BMW iX3, koji je prevalio 556,2 kilometra pre nego što je stao. To je 20 odsto više nego što nalaže WLTP, preciznije 106 kilometara.

Od ukupno 21 testiranog vozila, čak 18 je prevazišlo WLTP brojke. Tri vozila kojima to nije pošlo za rukom su Polestar 2, Citreon e-C4 i Xpeng G3, koji su bili „kratki“ 3, 5 i 12 kilometara. Međutim, čak i oni su pružili impresivne rezultate, uzimajući u obzir činjenicu da WLTP ciklus, precizniji od NEDC-a, često nudi optimističke rezultate koje je teško ostvariti u stvarnom saobraćaju.

Tesla Model 3 Long Range je bio ukupni pobednik, a prevalio je impresivnih 654,9 kilometara. Sledeći je bio Ford Mustang Mach-E Long Range RWD sa 617,9 kilometara. Treba istaći da je testirani Model 3 unapređena verzija s nominalnom WLTP vrednošću od 614 kilometara (ranije 580 kilometara).

Vrele Gume

Danas objavljeno

Čudo neviđeno: Maybach predstavio nesvakidašnji kupe-terenac

Vanja A

Karlos Tavares: „Troškovi elektrifikacije probijaju sve granice“

Vanja A

Sjedište Tesle Motors i zvanično u Teksasu

Vanja A

Ostavite komentar